2018 SEO Sıralama Faktörleri

2018 SEO Sıralama Faktörleri

13 Ocak 2018 1 Yazar: Onur Eroğlu

SEO dünyasıyla iç içe olan herkesin bildiği gibi SEO’da 200’den fazla kriterin ele alındığı belirtiliyor. Elbette bunlar resmi ve gayriresmi olarak bilinenler. Bunun dışında uzmanlar tarafından belirtilen binlerce irili ufaklı SEO faktörü olduğu da söyleniyor.

Stephen Kenwright2018 yılında SEO sıralama faktörleri konusunda Stephen Kenwright hazırlamış olduğu bir belgeyi sizler için çeviriyorum. Kendisi uluslararası düzeyde 100’den fazla firmayla çalışırken aynı zaman ortalama 15 rakip ve site başı 500 anahtar kelime izliyor.

 

2018 Yılında Optimize Etmeniz Gereken En İyi 9 Sıralama Faktörü

Uzmanlara göre 2018 SEO Taktikleri

2018 yılında optimize ederek SEO’da sıralama elde edebileceğiniz sıralama faktörlerini şöyle sıralayabiliriz;

  1. Sayfa Düzeyi Anahtar Kelimeler ve İçerik Tabanlı Metrikler: Kullanıcının yaptığı aramalar neticesinde karşısına sizin sitenizin çıktığını düşünün. Kullanıcı “Site İçi SEO” aramasını yapmış olsun, sitenizde ulaştığı nokta ise “Site İçi SEO” olsun. Arama ile sonuç aynı şeyler. Arama “Site Dışı SEO” olsaydı siteniz aramalarda görünmeyecekti. Yani yazdığınız içerikler hem kaliteli olacak, hem konuyla ilgili anahtar kelimeleri listelemelidir. Yani yazdığınız ve hazırladığınız içerik anahtar kelimeleri içermeli ve kaliteli olmalıdır.
  2. Hemen Çıkma Oranı: Bir sayfayı yayınladığınızda kendinize sormanız gereken soru şudur: “Organik aramalardan içeriğime gelen kullanıcıyı nasıl sayfamda uzun süre tutabilirim?”. Biliyorsunuz ki SEO’da en önemli kriterlerden biri Bounce Rate yani Hemen Çıkma Oranı diyebiliriz. Hazırladığınız içeriklerin kalitesi kullanıcının sitenizde geçireceği süreyi de belirler.
  3. Doğrulanmış Gerçek Dünya Bilgilerinin Varlığı: Sesli aramalar, haritalar, grafikler, yerel aramalar gibi etkenler tamamen gerçek bilgilere dayanır. Yani siteniz üzerinde barındıracağınız gerçek bilgiler sizin de kalitenizi belirler. Sitenizde barındırdığınız içeriklerin gerçek dünya ile alaka düzeyini ölçerek onu gerçeğe en uygun hale getirmelisiniz.
  4. Responsive Tasarım ve Mobil Uyumluluk: Sitenizin duyarlı bir tasarıma sahip olması ve mobil uyumlu olması sadece SEO için bir gereklilik değil aynı zamanda kullanıcılar için de bir avantajdır. Yapılan araştırmalarda mobil uyumluluk ve duyarlı tasarımın satın almayı da kolaylaştırarak artı bir segment olduğunu göstermiştir.
  5. Benzersiz İçerik: Benzersiz içerik sizi SEO’da ön plana çıkaran en önemli etkenlerden biridir. Web sitenizde içeriğin kalitesi, benzersizliği sizin tarama bütçesinden daha iyi yararlanmanızı sağlar.
  6. En İyi İçerik: Sitenizde yer alan içerik, kullanıcının yaptığı aramaya en iyi cevabı vermelidir. Ayrıca Google Anayltics ve diğer SEO araçları aracılığıyla en iyi içerik sayfalarınızı bulun ve o sayfaları geliştirmeye devam edin.
  7. Sayfa Yükleme Hızı: SEO’da en önemli kriterler arasında belki de ilk üçte sitenin yüklenme hızı vardır. Siteniz ne kadar hızlı açılırsa kullanıcı tarafından o kadar takdir edilir. Hızlı açılan site SEO açısından da büyük artı almaktadır.
  8. Anahtar kelime + Marka adı, Yapılan Aranma Hacmi: Bu tarz aramalar için sitemizi optimize ederek çok daha geniş bir kitleye daha doğrusu hedefe ulaşabiliriz.
  9. Google SERP’lerden Gelen Anahtar Kelimenin Sayfasına Tıklama Oranı: Tıklama oranı artması için optimize yapmak oldukça kolaydır. Şema işaretlemesi nispeten basittir ve daha iyi görünüm sağlayan listeler için bize seçenekler verir. Sürekli analiz ettiğimiz metalar bize avantaj sağlar. Metalarda anahtar kelimeleri geçirerek, tıklanma oranlarımızı artırabiliriz.

2018 Sıralama Faktörleri Matrisi

2018 Sıralama Faktörleri Matrisi

En önemli 10 Google Sıralama Faktörü

En önemli 10 Google sıralama faktörü

Diğer Faktörler

Googla organik aramaları için sıralamalarda önemli olan diğer faktörler alttaki gibi sıralanabilir;

En önemli 10 Google sıralama faktörü

Kaynak