SEO

2018 SEO Teknikleri

2017 yılı SEO konusunda birçok yeniliğe sahne oldu. Ayrıca SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu birçok kesim tarafından da bilinen bir konu olmaya başladı ve giderek yaygınlaşan bir hal aldı. Hatta kısa bir süre önce SEO ile ilgisi olmayan birçok kurumsal firma artık SEO’nun önemini anladı ve bu alana yönelmeye başladı.

Peki SEO neden bu kadar popüler oldu? Aslında cevabı basit. Performans reklamlarına nazaran belki daha uzun bir süreç ama kalıcı olabilecek bir çözüm. Çünkü performans reklamlarında siz ödeme yaptığınız sürece görünür olursunuz. Ancak SEO’da yapacağınız doğru çalışmalar ile ön planda kalıcı olabilirsiniz. Nitekim yıllardır bunu gözlemlemekteyiz.

2018 Yılı SEO Teknikleri

2018 Yılında Ön Planda Olacak SEO Teknikleri

2017 yılında SEO, backlinkten çok optimizasyona döndü. Nitekim devamında 2018 yılında tamamen optimizasyon üzerine bir SEO göreceğiz. Şimdi 2018 yılında SEO Teknikleri maddelerine bir göz atalım.

On Page SEO Daha Çok Önem Kazanacak

SEO, on page SEO, off page SEO

Bilindiği gibi SEO 2 koldan oluşuyor. Sayfa İçi SEO ve Sayfa Dışı SEO. Sayfa dışında genellikle backlink ağırlıklı çalışmalar ön plandaydı. Fakat burada suistimaller çok fazla olduğu için Google artık bu konuda iyice katı hale geldi. Bu nedenle bir süredir sayfa içi çalışmalar ön plana çıktı. Şimdi optimizasyon için yapmamız gerekenleri ele alalım.

  1. Meta taglar daha fazla değer kazanacak: Meta taglar zaten değerli SEO parçaları. Ancak Google, 2017 yılı sonuna doğru yaptığı çalışmalar ile metaların daha fazla değer kazanacağı sinyalini verdi. Yani 2018 itibariyle de metası iyi olan kazanacak diyebiliriz.
  2. Başlık ve H tagları kullanımı: Başlığınızda ve hatta başlığınıza başlarken anahtar kelimenizi kullanmanız aramalarda size avantaj sağlayacaktır. (Diğer faktörlerin yapıldığını varsayıyorum.) Ayrıca da özellikle H1 tagında anahtar kelimenizi kullanmanız da bir diğer ekstra avantaj olarak karşımıza çıkıyor. Yine uzun kuyruk anahtar kelime kullanmak bir avantaj sebebidir.
  3. Kaliteli az ve öz içerik değer kazanacak: SEO dünyasında özgün ve kaliteli içeriğin önemini bilmeyen yoktur. Diğer taraftan da minimum 300 kelimelik içerikler popüler olsa da burada dikkat edilmesi gereken bir nokta var. 2018 yılı itibariyle benzersiz, kaliteli ve uzun içeriklerin önemi daha çok artacak. Yani çok içerik girip kazanma durumu büyük ölçüde ortadan kalkacak.
  4. Uzun kuyruk anahtar kelimelerin önemi: Uzun kuyruk anahtar kelimeler özellikle 2017 yılında büyük önem kazandı. Çünkü yüksek rekabet sektörlerde yeni proojelerin ivme kazanabilmeleri için önce zayıf rekabet kelimeleri ön planda tutmaları gerekiyor. İşte tam bu noktada 2018 yılında uzun kuyruk kelimelere önem veren ve buna göre çalışmalar yürüten siteler kazanacaktır.
  5. Medya desteği: Hazırlanan içeriklerde kaliteli görsel, video, grafik gibi medya desteğinin bulunması Google tarafından daima olumlu karşılanmıştır. Aynı zamanda kullanıcı deneyimi açısından da önemli bir noktadır. Bu nedenle 2018 yılı SEO Optimizasyonu sırasında bu konuda önemli bir madde olarak karşımıza çıkmaktadır.
  6. Google önerileri: Google önerilerinden kastımız zaman zaman kendi bloğu üzerinden verdiği yayınlar. Rich Snippet, Featured Snippet gibi özellikleri uzun analizler sonucu en iyi kullanıcı deneyimi için yayınlanmaktadır. Bu nedenle bu tarz yeniliklere ayak uydurmak gerekmektedir.
  7. Mobil site: Birçok web sitesinin mobil uyumluluğu olsa da mobile özel tasarımlar öne çıkacak.
  8. Minimum kodlama hatası: Evet. Bu sürekli geçerli olsa da her gün binlerce sitenin açıldığı günümüzde fark yaratmak için sitenizin kodlama yapısının çok düzgün olması gerekmektedir.
  9. Maksimum site hızı: Sitenizin hız optimizasyonu kritik bir noktadır. Bu maddeyi kendi aramalarınızdan da çıkarabilirsiniz. Yani bir arama yaptığınızda ve bir sonucu tıkladığınızda yavaş açılan bir siteye girip girmediğinizi düşünün ve buna göre adımlar atın.

Off Page SEO’da Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kaliteli Link İnşası

Backlinklerin önemi bir nebze de olsa yitirilse de Sayfa Dışı SEO sadece backlinkten ibaret değil. 2018 yılında Sayfa Dışı SEO’da öne çıkması gereken maddelere bakalım.

  • Kalitesiz bağlantıları reddetme: Dilerseniz SEO Araçları ile dilerseniz de Webmaster Tools üzerinden gelen bağlantıları analiz ederek kalitesiz olanları listeleyin ve yine Webmaster Tools üzerinden bağlantı reddetme aracı ile reddedin.
  • Sosyal paylaşım sitelerini etkin kullanın: Artan sosyal medya siteleri site sahipleri için de bir artı olarak karşımıza çıkmaktadır. Yani sitenizi sosyal medya da etkili olarak öne çıkarırsanız 2018 yılında da iyi atılımlar gerçekleştirebilirsiniz.

Diğer Faktörler

SSL Sertifikası Kullanımı

2018 yılı SEO teknikleri arasında birçok yenilik bulunmaktadır. Bu yenilikleri maddelere dökelim.

  • SSL sertifikası kullanımı: Bilindiği gibi geçtiğimiz aylarda Chrome, SSL sertifikası olmayan sitelerin Güvenli Değil olarak işaretleyeceğini bildirmişti. 2018 yılı SSL sertifikası açısından önemli bir yıl olacaktır.
  • Linksiz backlinkler: Artık SEO dünyasında backlinklerin önemini yitirdiğini belirtmiştim. Nitekim artık linksiz referansların ön plana çıkacağı bir yıla giriyoruz. Yani yazılan blog yazılarında marka adıyla bahsedilmesi ve buna link verilmemesi önemli bir kriter. Yeni Google algoritmaları ile algılanabilecek bu tarz yenilikler sitenize değer katacaktır.
  • Güncel kalmak: Sürekli gündemi takip ederek trendleri bilmeniz size bir avantaj sağlayacaktır. Evet, rakipleriniz de muhtemelen aynı işlemi yapıyordur. Fakat sizin yetenekleriniz ile bağlantılı olarak kendinizi ön plana çıkarabilirsiniz.
  • Yerel aramalar önem kazandı: Bilindiği üzere Google son dönemde yerel aramalara önem vermeye başladı. Siteniz yerel bir bölgeyi temsil ediyorsa, çalışmalarınızı buna göre yönlendirmeniz doğru olacaktır.
  • Alan adı kayıt süreniz değer kazanacak: Şu anda bile etkili olsa da 2018 yılı itibariyle alan adınızın uzun kayıt edilerek projelendirilmesi daha çok önem kazanacaktır.
  • Breadcrump kullanımı: Breadcrump hali hazırda kullanılan sistemlerden biri. Ancak giderek önem kazanıyor ve 2018 yılında da en etkili SEO parçalarından biri durumunda.
  • Sesli arama özelliği için optimizasyon: Son dönemde adından sıkça söz ettiren Voice Search yani Sesli Arama özelliği 2018 yılı için en büyük potansiyel konumunda. Bu konuda yabancı kaynaklarda çok geniş rehberler bulunmakta. Kısaca bahsetmek gerekirse, Siri gibi yapay zekalar üzerinden yapılan aramalar için sitenizi optimize etmek diyebiliriz. Bunun için de içeriğinizi girerken yazım dilini buna uygun olarak long tail şeklinde kullanmak diyebiliriz. Sesli aramalar 2018 yılından itibaren büyük bir atılım gerçekleştirecek diyebiliriz.

1 thought on “2018 SEO Teknikleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.