SEO

2018 Yılında SEO Uzmanlarına Göre SEO Nedir?

Dünyaca ünlü SEO Uzmanları ile SEO Nedir sorusunun cevabını ararsanız ne cevap alırsınız biliyor musunuz? Bugüne kadar ben de bilmiyordum. Fakat öğrenmiş oldum. Ancak buna geçmeden önce ben literatürde bilinen SEO Nedir? sorusunun cevabını vermek istiyorum.

Bir web sitesinin arama motorlarının istekleri doğrultusunda optimize ederek çeşitli çalışmalar yaparak organik aramalarda görünür hale getirmeye SEO adı verilir. Ancak SEO temelinde daha derin bilgiler gerektirir. Arama motorları ne ister ve nasıl çalışır, insanlar nasıl ve neden arama yapar? Bu soruların cevabını verebilen bir kişi SEO konusunda iyi bir adım atabilir.

Yukarıda yer alan tanım herkesin bildiği bir tanım. Ancak bu durum bir SEO Uzmanı için farklı olabilir. Hele ki SEO’nun tamamen optimizasyona dönüştüğünü düşünürsek durum daha da farklı diyebiliriz.

En uygun seo fiyatları ile siz de rahatlıkla sitenizin sıralamasını yükseltebilir, daha fazla insana erişebilirsiniz. SadeceON sizin için alanında uzman ve profesyonel hizmet verenleri bir araya getiriyor. Binlerce seo paketi içerisinden size en uygun paketi seçebilir, uzmanlar sayesinde kolayca arama motorlarındaki sıralamanızı değiştirebilirsiniz. 10 liradan başlayan uygun fiyatlar ile sen de hemen seo yaptır ve güvenli alışverişin tadını çıkar!

Dünyaca Ünlü SEO Uzmanlarına Göre SEO Nedir?

SEO Uzmanlarına Göre SEO Nedir?

Şimdi dünyaca ünlü SEO uzmanlarına göre SEO nedir sorusunun cevabı ve detayları yazımızın devamında.

Benj Arriola / SEO Direktörü, Myers Medya Grubu

Benj Arriola

Google büyüdükçe öğrenen ve gelişen, sürekli algoritmaları güncellenen bir makine yaratmak istiyor. Yıllar geçtikçe SEO Stratejileri, Google algoritma gelişmeleri ve güncellemeleri ile birlikte makine öğrenimi ve veri bilimi uyumu ile birlikte 2018 yılında çok daha farklı bir şekilde ilerleme kaydedecek. Diğer taraftan ise makine öğrendikçe insan anlayışı daha da azalacak.

Bazı şeyleri değiştirmek zordur ve asla değişmez, sabit kalır. Google, kullanıcılara daha iyi hizmet verebilmek adına onların okuduğu, izlediği, dinlediği ve paylaştığı içerikler üzerine yoğunlaşmıştır. Nitekim algoritma güncellemeleri de buna göre gelmekte ve kullanıcılar için en faydalı içerikler organik olarak listelenmektedir. Kaliteli olmayan içerik ile SEO’da başarı zordur.

Loren Baker / Kurucu, Search Engine Journal

Loren Baker

SEO, üç bölümlü bir stratejiden oluşur. Bunlar;

  • Google’ın mobil ve masaüstü sıralamaları diğer arama motorları için tasarlanmış sayfaları arama motorları tarafından düzgün olarak okunabilmelidir. AMP kullanımı, Featured Snippet ve Rich Results gibi özellikler ile sitenizi desteklemeniz gerekmektedir.
  • Kaliteli içeriklerin yanı sıra kullanıcıların içerikleri rahat okuyabilmeli ve aynı zamanda da arama motoru robotları içeriğinizi rahatlıkla okuyabilmelidir. Ve aynı zamanda Breadcrump özelliği de çok önemli bir husustur.
  • Elbette ki backlinkler. Yukarıdaki maddeleri yerine getirdikten sonra içeriğini doğru yerlerde tanıtmalısınız. Tanıtım aldığınız siteler kaliteli olmalıdır.
2018 Yılı En Önemli SEO Kavramları

Aleh Barysevich / Kurucu, Link Assistant

Aleh Barysevich

SEO basit ama kolay olmayan bir süreçtir. Bu süreçte doğru SEO verileri elde edilerek en yeni Google verilerini de okumayı bilerek seçim yapılmalı ve işleme koyulmalıdır.

SEO’da disiplin önemlidir. SEO’yu performans pazarlaması ile birleştirirseniz disiplini kaybedebilir ve zararlı çıkabilirsiniz.

Seth Besmertnik / CEO, Conductor

Seth Besmertnik

Seth Besmertnik, SEO’yu üç kelime ile açıklıyor: “Kullanıcılarınıza değer verin!“. Evet kullanıcıların neye ihtiyaç duyduğunu biliyorsanız onlara verece bir şeyleriniz olacaktır. Bu sayede 2018 yılında SEO konusunda başarılı olabilirsiniz. Önemli olan tek algoritma vardır. Kullanıcılarınız, onların kalpleri, zihinleri ve ruhlar. Bunu aşağıdaki resim ile daha iyi anlayabilirsiniz.

SEO'yu anlamak.

Chris Boggs / Kurucu, Web Traffic Advisors

Chris Boggs

2018 SEO için optimizasyon yılı olmaya devam edecek diyor Chris Boggs. SEO’da iki temel kelimeyi ortaya çıkarıyor, “Engelleme ve Mücadele”. Yani spam yapma ve sabırla SEO yap. Gördüğümüz kadarıyla SEO yapanları birçoğu verimli olmayan veya birlikte çalışamayacak ekipler ile sorun teşkil ediyor.

 

Katya Bovykina / Digital Marketing Manager, Resolver

Katya Bovykina

2017 yılında SEO başarısı elde etmek için kaliteli ve değerli içerikler ön planda oldu. Nitekim faydalı, arama sonuçları ile alakalı, doğru ve benzersiz içerikler siteleri değerli kıldı. Bu başarıyı bir de kaliteli link inşası ile birleştirirseniz çok büyük bir avantaj elde edebilirsiniz.

 

Doc Sheldon Campbell / Kurucu, Intrinsic Value SEO

Doc Sheldon Campbell

SEO’yu anlamak her zamankinden daha zor. Herkes arama sonuçları mühendisi değil. Bu nedenle bazı şeyleri basite indirgemek ve herkesin anlayabileceği şekilde açıklamak gerek.

İlk olarak takipçileri tanımalıyız. Burada aşağıdaki soruları sorabiliriz;

  • Onlar kim?
  • Ne arıyorlar?
  • Ne zaman arıyorlar?
  • Neden arıyorlar?
  • Nerede arıyorlar?
  • Nasıl arıyorlar?

Bu soruların birkaçını cevaplamak daha önceleri yeterli olsa da artık hepsini bir arada cevaplamak ve pozisyon almak gerekli.

Catfish Comstock / Director of SEO, Business OnLine

Catfish Comstock

SEO, ziyaretçileri ve potansiyel müşterilerin bir web sitesinin sunduğu ürün, hizmet ve çözümlere ulaşmak için günlük hayatta en çok kullandıkları dil ile içeriğe ulaşmak için arama motorları üzerinden en hızlı şekilde kullanıcı deneyimi ön planda olarak ulaşmalarını sağlamaktır.

Sitenizin arama motorlarında index aldığına, içeriklerinizde bir sorun olmadığı emin olmak için SEO’nun en iyi teknikler ile ele alınması, inşa edilmesi ve sürdürülebilir olması anlamına gelir.

Ayrıca arama motoru optimizasyonu anahtar kelime odaklılığı ve en iyi SEO uygulamaları, ücretli, görüntülü reklam gibi dijital pazarlama kanalları ile en iyi sonuçları elde etmek ve fayda sağlamak için kullanılır.

Stoney deGeyter / Başkan, Pole Position Marketing

Stoney deGeyter

SEO, tüm organik pazarlamayı içine alan bir kelime halini aldı. Benim tercih ettiğim ifade ile “Web Varlık Optimizasyonu” diyorum SEO’ya. Çünkü benim gerçek için web sitelerinin tüm yönlerini ele alarak optimize etmektir.

 

 

Pratik Dholakiya / Kurucu Ortak, E2M

Pratik Dholakiya

Benim için SEO’nun iki önemli yönü vardır.

  • Pazarlamanın spesifik bir kolu: Dikkat çekmek ve erişiminizi yaymak için trafik getirmek pazarlamanın bir dalıdır. Arama motorları ile uzun vadeli organik arama trafiği getirebilmek için üst düzey çalışmalar yapılır.
  • Teknik SEO: Sitenizin güncel ve özgün olması, anahtar kelime araştırması, yönlendirme ayarları, hata minimizasyonu, doğru işaretleme gibi konular önemlidir.

Casie Gillette / Senior Director, Digital Marketing, KoMarketing

Casie Gillette

12 yıldır SEO sektörü çalışanı olmamla birlikte bu süreçte ilk günden bu güne kadar benim için değişen bir şey olmadı. Tek bir amacım vardı o da web sitelerini arama sonuçlarında hedef kitleye ulaştırmak. “Arama deneyimi optimizasyonu” deyiminin tamam olduğunu ve aramanın ötesinde optimizasyon yaparak SEO ile arama motorlarında ön plana çıkmakla ilgilidir.

Elbette bazı şeyler, çalışmalar ve müşterilere verdiklerimiz değişti. Ancak hedef hep aynı, başarıya ulaşmak oldu!

Chuck Price / Kurucu, Measurable SEO

Chuck Price

2018 yılında SEO için ön görüm kullanıcı deneyiminin ön planda olacağıdır. Ayrıca sesli arama da ön planda olacaktır.

Bunun yanı sırada faydalı ve kaliteli içerik hazırlamak SERP’lerin tepesine ulaşmanın anahtarı konumundadır.

 

Daha önce dünyaca ünlü SEO uzmanlarına göre 2018 SEO Kriterleri konusunda da bir yazımız vardı. O yazı ile bu yazımızı pekiştererek daha iyi bir sonuç elde edebilirsiniz.

Kaynak

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.