SEO

2018’de SEO İçin 5 Ana Kavram

2017 yılı Google açısından sakin bir yıl gibi görünse de yine de bir takım güncellemeler SEO açısından webmasterları zorladı. Ancak 2016 yılında yapılan Penguin 4.0, Possum, a major Mobile-Friendliness gibi güncellemelere göre bakarsak daha sakin ve hafif bir yıldı diyebiliriz.

Google, 2017 yılında çok fazla geniş çaplı çalışmalar yapmasa da buna rağmen SEO konusunda hedefi ve önceliğini ön plana çıkardı. Buna göre site sahipleri için en önemli konu kullanıcı deneyimi oldu. Ayrıca mobil optimizasyon da ön plana çıkarken 2017 yılı sesli aramaları da listeye ekledi. Elbette mobil index ve sesli arama kısa sürede optimize edilemeyecek işler olmaması nedeniyle 2018 yılına sarktı.

2018 Yılında SEO İçin 5 Ana Kavram

2018 SEO Kavramları

2018 yılı SEO açısından yoğun bir yıl olacak. Bu konuda yapılacak güncellemeler ve 2017 yılından aktarılan ve tamamlanmayan konular yeni yılda büyük bir yoğunluk olmasına neden olacak. Nitekim 2018 yılında SEO için temel 5 kavram sizler için bir araya getirdik. Bakalım 2018 yılında Arama Motoru Optimizasyonu hangi konuları ele alacak?

1. Mobil İlk İndexleme / Mobil First İndexing

Mobil First İndex

Web sitelerin mobil sayfalarının olması büyük bir avantajdır. Günümüzde mobil cihazların kullanımının artmasıyla birlikte mobil tasarımlar önem kazandı. Google’da bu konuyu görmezden gelmedi ve site sahiplerine bir takım zorunluluklar getirdi. Hatta yapılan araştırmalara göre web trafiğinin yüzde 55’i mobil cihazlardan gelmektedir. Ayrıca 2018 yılında bu rakamın daha da artması bekleniyor.

Burada dikkat etmeniz gereken ve farkında olmanız gereken nokta artık mobil tasarımınızın olması değil mobil cihazlar için ilk olmanızdır. Nitekim Google bu konuda yaptığı açıklamada Mobil First İndex yeni bir norm olacağını söyledi. Yani webden önce mobil önceliklidir demektir diyebiliriz. Yani Web SEO’yu arka plana atın ve öcne Mobil SEO’ya önem verin diyor diyebiliriz.

Peki Mobil SEO İçin Neler Yapabilirim? Bu konuda hazırlamış olduğumuz yazımızı okuyabilirsiniz……….

2. Semantik Arama

Semantik Arama Önemi

2013 yılında gerçekleşen Hummingbird Güncellemesi ile birlikte Google arama sonuçlarında iyileştirme amacıyla çeşitli yaptırımlar uygulamıştı. Günümüze geldiğimizde ise artık arama motoru tam anlamıyla arama ile arama sonucunu birebir karşılaştırmaya başladı.

Semantik arama mekanizması oldukça ince ayrıntılara bakmaktadır. Burada asıl dikkat çekilmesi gereken nokta yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimeler çerçevesinde düzinelerce sayfadan ortaya çıkarılmış en iyi sonuçları yansıtmaktadır. Semantik SEO sırasında ise içeriğinizi nasıl optimize edeceğinizi açıklayacak olursak;

  • Arama yapan kişinin amacını anlamalısınız. Mesela oluşturduğunuz ağaç türleri sayfasında “en iyi şekil verilen ağaç” veya “en esnek ağaç” gibi aramalara yanıt verebilmelisiniz.
  • Arama yapan kişinin amacını anladıktan sonra ise buna yönelik içeriğinizi oluşturun. İçeriğinizi medyalar ile zenginleştirin. Kaliteli bir içerik oluşturun ve kullanıcıya her konuda yanıt verebilir bir durumda olun.
  • Kullanıcının amacıyla eşleşen diğer arama sonuçları için ek bilgiler oluşturun.
  • Konunuzla ilgili olan long tail keyword yani uzun kuyruklu anahtar kelimeler yazınızda kullanın.
  • Eğer kendi sitenizle ilgili sonuçları test etmek isterseniz Google Aracı ile testinizi gerçekleştirebilirsiniz.

3. Makine Öğrenimi

Machine Learning - Makine Öğrenimi

Semantik Arama konusunun biraz daha farklı versiyonudur. Buradaki asıl konu yapılan aramalarda belirsiz, anlamlandırılamayan sorguların makine ve yapay zeka tarafından anlamlandırılma çabası ya da “eğitilmiş tahminler” adı verilen yöntem ile en iyi arama sonuçlarını ortaya koymaya yöneliktir.

2016 yılında Google RankBrain Algoritması ile bu konuda gelişmeler olmuştu. 2018 yılında bu konu üzerine daha fazla gidilerek sonuçların iyileştirilmesine yönelik son adımın uygulanması bekleniyor. Bu konudan faydalanmak için de içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturarak yola devam etmeniz gerekiyor.

4. Featured Snippet

Featured Snippet

Bundan birkaç yıl önce Google, hem arama sonuçlarını iyileştirmek hem de kullanıcı deneyimini artırarak kullanıcılara daha iyi hizmet sunmak adına Featured Snippet konusunu ele aldı. Bu özellikler site sahipleri bir tarafa kullanıcılar için kolaylık sağlayan bir hizmet oldu ve en iyi sonucu yansıtan sitelere daha kolay ulaşılabilir bir durum ortaya çıktı.

Snippetler farklı şekillerde karşımıza çıkabiliyor. En sık karşılaştığımız türü ise yukarıda gördüğümüz şekilde olanıdır. Burada Google’ın amacı arama yapan kullanıcıların bilgiye en hızlı şekilde ulaşmasını sağlamaktır. Ve bu pozisyonda yer alabilen siteler her zaman avantajlıdır. Featured Snippet pozisyonunda yer alabilmek için yapılması gerekenler neler? Şimdi bu konuya değinelim.

  • Sıfır pozisyonunda yani Featured Snippet alabilmek için Kim, Ne, Ne Zaman, Nedir, Neden gibi sorulara cevap vermeniz gerekmektedir.
  • Listeler, yemek tarifi malzemeleri gibi oluşturduğunuz listeler burada daha kolay çıkabilmektedir.
  • Güçlü kaynaklar oluşturarak bu sayfaları oluşturabilir ve bu pozisyonda daha kolay yer alabilirsiniz.
  • Sorunun cevabını mümkün olduğunca ilk paragraflara yakın verin.
  • Kullanıcıların sorularına cevap verebilecek en iyi kaynağı oluşturmak için çalışın.

5. Sesli Arama

Sesli Arama Özelliği

Bu yılın en popüler SEO kavramlarından biri Sesli Arama yani Voice Search oldu ve olmaya devam edecek diyebiliriz. Sesli arama ile Siri, Cortana, and Alexa gibi sanal asistanlar aracılığıyla dilediğiniz konu hakkında arama yapabileceksiniz. Google tarafından yayınlanan verilerde genç kullanıcıların yüzde 55’i ve yetişkin kullanıcıların da yüzde 40’ının her gün sesli arama özelliğinden faydalandığını söylüyor.

Sesli arama özelliğinin kullanımının artmasındaki en büyük etken hareket halindeyken sonuca hızlı ulaşma konusunda adım atılmasıdır. Aceleniz vardır ve bir konuda hakkında çok kısa sürede bilgi sahibi olmanız gerekebilir. İşte tüm bunları sesli arama ile yapabilirsiniz.

Sesli arama optimizasyonu için dikkat etmeniz gereken noktalar;

  • Google My Business kaydınızı gerçekleştirin ve bilgilerinizi eksiksiz doldurun.
  • Sitenizi oluştururken uzun kuyruklu anahtar kelimeler yani long tail keyword kullanımına özen gösterin ve bunu doğal diliniz ile yapın.
  • SSS sayfalarınızı açık bir dil ile semantik aramaya hitap eder biçimde oluşturun.
  • Sanal asistanlara daha fazla bilgi verebilmek adına sitenizde yapılandırılmış veri işaretlemesi özelliğini kullanın.
  • Sosyal medya dinleme araçlarını etkin olarak kullanın.

2018 Yılı SEO

2018 yılında öne çıkması beklenen 5 SEO kavramı bu şekilde. Kısaca özetleyecek olursak makine öğrenimi 2018’de daha da artacak ve artık birçok konu makineye göre ele alınacak. Özellikle sesli arama özelliği ve mobil tasarım 2018 için büyük önem arz ediyor. Eğer başarılı olmak istiyorsanız mutlaka bu konulara öncelik verin ve kaliteli içerik üretmeye devam edin.

Kaynak 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.