Dönüşüm Oranı Nedir? İyi Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm Oranı Nedir? İyi Dönüşüm Oranı Nedir?

  • Home
  • Featured
  • Dönüşüm Oranı Nedir? İyi Dönüşüm Oranı Nedir?
Dönüşüm Oranı Nedir?

Merhabalar. Uzun zamandır içerik yazamıyordum. Küçük bir fırsat yakaladım ve hemen bu içeriği yazmaya koyuldum. Bu yazımda sizlere dönüşüm oranı nedir, dönüşüm oranı nasıl hesaplanır gibi konulardan bahsedeceğim. İyi okumalar.

Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm Oranı Grafiği
Dönüşüm Oranı Grafiği

Dönüşüm oranı, tamamlanması hedeflenen belirli bir işlemi yapan potansiyel müşteriler veya potansiyel müşterilerin yüzdesini ifade eder. İşlemi tamamlayan kişilerin yüzdesi arttıkça dönüşüm oranı da artar. Yani bu metrik bir kampanya, web site ve/veya işletme performansını ölçmek için önemli bir yoldur.

Bir örnekle açıklamak gerekirse, bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayalım. İnsanlar sitenize ürün almak için geliyor. Yani siz onlara ürün satışı gerçekleştirmek istiyorsunuz. İşte burada alım yapan her ziyaretçi sizin dönüşüm oranınızı artırır.

Diğer taraftan dönüşüm oranı satış, üye olma, herhangi bir adımı gerçekleştirme gibi durumlar için hesaplanabilir. (Ücretli bir reklamı tıklamak, belirli bir sayfayı ziyaret etmek, bir bültene kaydolmak, satın alma yapmak bunların hepsi dönüşüm oranını ifade eder.)

Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm oranı hesaplaması oldukça basit bir şekilde hesaplanıyor. Dönüşüm sayısı, toplam kişi sayısına bölünüyor ve yüzdesi alınıyor. Hemen formüle bakalım:

Dönüşüm oranı (%) = (İstediğiniz İşlem Sayısı / Toplam Kişi Sayısı) x 100)

Dönüşüm oranını birkaç örnekle açıklayalım..

Dönüşüm Oranı Örnekleri

Pratik anlatım her zaman açıklayıcı ve öğreticidir. Şimdi inceleyelim.

E-Ticaret Sitesi Satış Örneği

Günde 100 ziyaretçi çeken ve bunların 3’üne satın alma yaptırmayı başaran bir e-ticaret mağazası hayal edin. Bu mağazanın dönüşüm oranı aşağıdaki gibi hesaplanır:

(3/100) x 100 = %3 dönüşüm oranı

Bir B2B Şirket İçin Kağıt Üretimi Örneği

Şimdi, başka bir örneğe bakarak durumu pekiştirelim. X marka B2B hizmet veren kağıt üretimi yapan bir şirketin, tıklama başına ödeme kampanyası düzenlediğini hayal edelim. Bu kampanyada her 1000 kişiden 584 adet abone aldıklarını düşünelim.

(584/100) x 100 = %58.4 dönüşüm oranı

İyi Dönüşüm Oranı Nedir?

Artık bir dönüşüm oranının ne olduğunu ve nasıl hesaplanacağını bildiğimize göre, sıradaki soru şu olabilir “İyi dönüşüm oranı nedir? ya da dönüşüm oranı ne olmalı?

Öncelikle iyi göreceli bir kavramdır. Yani bana göre yüzde 10 iyi bir dönüşüm oranı iken, başkasına göre de yüzde 3 iyi bir dönüşüm ornaı olabilir.

Dönüşüm oranları sanayiye, kampanya türüne, coğrafi, dil ve kullanılan cihaza göre değişim gösterir. Dönüşüm oranları, e-ticaret sitelerinde, B2B sitelerinde olduğu gibi, masaüstü, tablet veya mobil kullanıcılar için aynı oranda değildir.

Şimdi bu konuda yapılan araştırmalara bir göz atalım;

Endüstrilere Göre Dönüşüm Oranı İstatistikleri
Endüstrilere Göre Dönüşüm Oranı İstatistikleri

Endüstri genelinde, ortalama açılış sayfası %2.35 oranında, ancak ilk %25 ise %5.31 veya daha yüksek bir oranda dönüşüm gösteriyor. 

https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/03/17/what-is-a-good-conversion-rate

Google Reklamları istatistiklerine göre ortalama dönüşüm oranları %0.46

Kötü – Düşük Dönüşüm Oranı Nedir?

Yukarıda bahsettiğimiz her adım burada da geçerli. Yani iyi ve kötü kavramı görecelidir. Ancak size geleni çok düşük bir oranda aktife dönüştürebiliyorsanız asıl sıkıntı burada başlıyor. Bunun için önlem almanız, bir an önce yükselişe geçmek için aksiyon planı oluşturmanız gerekiyor.

Şunu da unutmamak gerekiyor; “Yüksek kaliteli, yüksek kar marjlı bir ürün için %1’lik bir dönüşüm oranının, düşük kaliteli, düşük kar marjlı bir üründe %90’dan daha fazla net kar elde edebileceğini düşünmelisiniz.

Eğer hala dönüşüm oranının düşük olduğunu düşünüyorsanız önce Dönüşüm Oranı Optimizasyonu İçin Kullanılabilecek 4 Araç yazımızı okumalısınız.

Onur Eroğlu

SEO Uzmanı, Python öğrenicisi, İktisatçı ve kendini gelişmeye adamış bir birey.

Blog Comments

Hocam yazı için çok teşekkürler keyifle okudum ve yardımcı oldu

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.