Featured, SEO

E-Ticaret Sitelerine SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Eğer bir e-ticaret siteniz varsa veya bir e-ticaret markasının dijital pazarlama ile ilgili yetkilisi konumunda çalışıyorsanız E-ticaret SEO ile ilgili biraz olsun bilginiz mutlaka vardır. Çünkü 2019 yılına geldiğimiz günümüzde arama motorları o kadar çok kullanılıyor ki sadece Google’ın 40 milyondan fazla kullanıcısı olması bilinen bir gerçek. Tabi e-ticaret siteleri için bu kadar çok kullanılan arama motorlarında bulunan müşteri potansiyelinden faydalanmanın yolu ise Google’da ilk sayfada çıkmaktan geçiyor.

Peki bir e-ticaret sitesinin Google ilk sıralarda yer alabilmesi ve ziyaretçi trafiğini arttırabilmesi için yapması gereken en önemli E-ticaret SEO çalışması hangisidir?

E-Ticaret SEO Nedir?

Bir e-ticaret sitesinin anahtar kelimeleri arandığı zaman Google’da ilk sıralarda olması için yapılan geliştirmelerdir. Eğer bir e-ticaret sitesi Google’da ilk sayfada çıkarsa arama yapanlar tarafından tıklanma oranı artacak böylece ücretsiz bir şekilde ziyaretçi trafiği çekebilecektir. Ziyaretçi trafiği de bir e-ticaret sitesi için satış yani daha fazla gelir elde etmek demektir.

E-Ticaret SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Meta Tagların Önemi

Her e-ticaret sitesinin mutlaka yapması gereken temel SEO çalışmalarının başında performans ve içerik kalitesi ile ilgili geliştirmelerdir.

  • Her sayfanın anahtar kelime ile ilgili olduğu kadar kullanıcıya sayfa içeriği hakkında net bilgi verebilecek özgün başlığı bulunması gerekir. Bu başlık HTML dilinde <title></title> etiketleri arasında yer almalıdır.
  • Aynı başlık gibi her sayfanın özel bir açıklaması yani meta description içeriği olması gerekir. Bu sadece arama motoru sonuçlarında gösterilen bir alan olsa da içerisinde anahtar kelime geçmesi ve çok tıklanması sıralamayı dolaylı olarak etkiler.
  • Her sayfanın içeriğinin mutlaka özgün olması gerektiği zaten tartışmasız bir gerçek. Özellikle XML ile ürün çeken e-ticaret sitelerinin en büyük yanlışı budur. Çünkü aynı XML ile ürünleri çeken belki binlerce site olabilir ve her sitenin içerikleri kopya olarak görüneceği için arama motorlarında başarı elde etmesi imkânsız hale gelebilir. Sonuç olarak e-ticaret SEO çalışması yapmak istiyorsanız öncelikle ürün içeriklerini özgünleştirmeniz gerektiğine emin olabilirsiniz.
  • Her sayfada anahtar kelime ile ilgili H1, H2, H3 gibi başlık etiketlerine ait içeriklerin olması önemli derecede fayda sağlayabilen bir faktördür.
  • Sayfa içeriklerinde kullandığınız görsellerin özgün ve kaliteli olması sizi rakiplerinizden bir adım öne taşıyacak muhteşem bir tekniktir. Aynı şekilde görsellerin açıklamalarını yani alt=”” içeriklerini boş bırakmamaya özen gösterin ki Google bu görselde ne olduğunu anlayabilsin.
  • Site-içi bağlantı yapısı da en önemli faktörlerden birisidir. Hem ziyaretçilerin sitenizde kolay gezinmesini hem de arama motorlarının anahtar kelimeleriniz hakkında bilgi edinmesi için güzel bir tekniktir. Tabi her sayfanın birbirine bağlantılar yolu ile değer aktardığını ve desteklediğini de belirtmek gerekiyor.

E-Ticaret SEO Çalışması Yaptırmak İstiyor musunuz?

E-ticaret SEO çalışması için bir SEO ajansı ile anlaşabileceğinizi de unutmayın. Kendi imkanlarınız ile öğrendiğiniz SEO teknikleri siteniz belli bir ivme ve getiri sağlayabilecek olsa da bir SEO ajansı ile çalışmak gerçek başarı için mükemmel bir seçimdir. E-ticaret SEO çalışması yaptırmak için İletişim sayfası üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.