Featured, SEO

En Çok Rastlanan 10 SEO Yanılgısı

SEO çalışmaları sırasında karşımıza çıkan en popüler durumlar yanlış bilgilendirme ve kavram yanılgılarıdır. Yani birisi ortaya bir söylem atar ve sonrasında birçok kişi bu resmi bir bilgiymiş gibi bu konu üzerinden ilerleyerek onu resmi olarak algılar ve çalışmalarını buna göre yönlendirir. Bunun en önemli sebeplerinden birinin Google’ın bazı konuları gizli bırakması ya da resmi bir açıklama yapmamasıdır. Bu nedenle her ne kadar SEO Uzmanı bile bir kişi SEO Yanılgısı yaşayabilir.

Google her ne kadar bizzat resmi açıklamalarda bulunmasa da Google çalışanları ve Google SEO Topluluğu üzerinde etkin olan kişiler daha şeffaf olabilmek için çeşitli etkinliklerini artırmaktadır. Bunun yanında da Twitter üzerinden Google eski çalışanları ve Google Webmasters Blog yöneticileri tarafından zaman zaman bilgi niteliğinde paylaşımlar yapılmaktadır. son dönemde özellikle Jonh Mueller, Garry Illyes ve Danny Sullivan gibi eski Gogle çalışanları bu platformları çok aktif kullanmaya başlamış ve bilgiler paylaşmaktadırlar. Şimdi bizde bu konulardan yola çıkarak En Çok Rastlanan 10 SEO Yanılgısı yazımızı hazırladık. Bu yazımı okumanızı kesinlikle tavsiye etmekteyim.

İşte En Çok Rastladığımız 10 SEO Yanılgısı

SEO yanılgılarını maddeler halinde ele alalım;

1 – Google, Yinelenen İçeriği Cezalandırır

Yinelenen İçerik Sorununu Ortadan Kaldırmak

SEO dünyasında en büyük yanılgılardan biri hiç şüphesiz yinelenen içeriğe ceza verildiği yönündedir. Burada şunu ekleyelim. Google, yinelenen içerik konusunda direkt olarak bir ceza vermemektedir. Daha doğrusu ceza vermemektedir. Ancak bunu sıralamalarda yansıtmaktadır. Yani yinelenen içeriğin internet dünyasının bir parçasını olduğunu kabul ve arama sonuçlarında sürekli aynı içerikleri sunmayacağını özgün içerikli siteleri en yüksek kalite ve en alakalı sayfayı dizine ekleyerek göstermektedir.

Bir site sıralamaları manipüle etmeye çalışmadığı, ayrıca komple yinelenen içerikten oluşmadığı sürece yinelenen içerikten kaynaklanan senaryolar içerisinde en kötüsü benzer sayfaların dizinden çıkarılmasıdır.

2- Google, Kanonik URL’yi İndeksleme İçin Tercih Edilen Sürüm Olarak Değerlendirir

Canonical URL

Rel canonical etiketi kullanılan sayfalar Google tarafından bir sinyal olarak ele alınsa da her zaman dikkate alınmaz. Aynı zamanda Google bu konu ile ilgili sürekli uyarılar verebilir. Bu uyarılara Google Search Console – Dizin Kapsamı (Yeni sürüm) üzerinden ulaşabilirsiniz.

Canonical en etkili hali çift kopya olmuş, birden fazla olan sayfalarda, kategori, etiket gibi sayfaların ikinci sayfalarından itibaren kullanılmasıdır. Bu önemli bir konudur.

3- Algoritma Güncellemeleri ve Ceza İlişkisi

Google Algoritma Güncellemeleri ve Ceza İlişkisi

Eski Google mühendisi Fili Wiese, yaptığı bir açıklamada algoritma güncellemelerinin ceza vermek amaçlı olmadığını belirtmişti. Bu açıklama aşağıdaki gibidir;

“Sıkça karşımıza çıkan bir yanlış anlama, Google Panda ya da Phantom gibi güncellemeler, ya da Fred gibi geniş çaplı bir çalışma. Bunlar temel olarak kalite güncellemeleridir. Fakat SEO uzmanları ve birçok kişi bu güncellemelerin ceza veya algoritmik cezalar vermek üzerine olduğunu düşünürler (değillerse).

Algoritmik ceza olarak böyle birşey yoktu, bu güncellemeler yeniden hesaplama yani yanlış giden durumları düzeltmek üzerinedir. Algoritmalar içinde formülü olan büyük bir kara kutu gibidir, bir şeyi saf dışı bırakırsanız, bir şeyler ortaya çıkar ve ortaya çıkan sonuçlar web sitenize yansır.

Algoritma güncellemeleri, yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu kara kutu içindeki temel değişikliklerden ibarettir, yani diğer tarafta ortaya çıkan şey şimdi biraz farklıdır. Bu cezalandırıldığın anlamına mı geliyor? Hayır. Böyle hissedebilirsiniz, ama cezalandırılmazsınız. ”

4- Google’ın En Önemli 3 Sıralama Faktörü Var

Google En Önemli 3 Sıralama Faktörü

Mart 2016 tarihinde Andrei Lipattsev, Google sıralama faktörleri içerisinde 3 maddenin çok önemli olduğu konusunda çarpıcı bir haber paylaşmıştı. Bu sıralama faktörleri bağlantılar, içerik ve RankBrain şeklindedir. Ancak daha sonra John Mueller, bu durumu reddetti. Mueller, bu faktörleri bilmenin imkanı olmadığını bunların günden güne değiştiğini belirtiyor.

5- Google’ın Sandbox’ı Yeni Siteleri Dizine Eklerken Filtre Uygulaması

Google Sandbox

Google SEO Topluluğu üzerinde bazı kişiler Google’ın spam sitelerin sıralama almasını durdurması için yeni web sitelere bir filtre uygulaması yapıldığı yönünde bilgiler bulunuyor. Yine John Mueller, bu durumu yalanladı ve bir filtre uygulamasının olmadığını belirtti.

Bunun yanı sıra da bir Sandbox benzeri uygulama olduğunu ve web sitesinin aynı sorguları sıralamaya çalışanların nasıl uyum sağladıklarını anlamaya yönelik olduğunu belirtiyor.

6- Bir Sitenin Bağlantı Profilini Korumak için Disavow Dosyasını Kullanın

Disavow Links

Bir SEO Uzmanı’nın sorumluluklarından biri tarihi sıralamalarda, geri bağlantı yani bilinen şekliyle backlink profillerini düşük kalite veya SPAM olarak adlandırılan bağlantıları reddetmek gerekiyor. Bu yıllar boyu birçok kişi tarafından kullanılmış olsa da sonuç olarak bu durum etkisini yitirmiştir.

Eylül 2017’de Brighton SEO‘dan Illyes, disavow link yani backlink reddetme aracına sahip olmadığını ve manuel bir işlem yapılmasının yararlı olmadığını belirtiyor.

Elbette çok riskli backlinklerin yine de reddedilmesi ve o linklerden kurtulması gerektiği önerilmektedir.

7-  Backlink Önemsizdir.

Backlink

Backlink yıllardır en çok tercih edilen SEO yöntemlerinden biridir. Backlink alınan siteler otorite ve alaka düzeyiyle değerlendirilmektedir.

Illyes, Google’ın geri bağlantıları göz önünde bulundurduğunu ortaya koymuştur. Bu nedenle SEO Uzmanları’nın bağlantı kazanımından sonra alaka düzeyini artırmaya yönelik çalışmalara önem verilmesini gerektiğini söylüyor.

8- Sıralama Kriteri Olarak Site Hızı

Site Hızı

Google uzun zamandır site hızını bir sıralama faktörü olarak kullandı. Halen daha SEO Uzmanları ve ben de dahil site hızının bir sıralama faktörü olduğunu kabul ediyorum. Ancak John Mueller, 2018 yılından sonra bir hız güncellemesi yapmanın planları yapılırken aynı zamanda da Google’ın yavaş ve normal siteleri ayırt etmek için sadece hızı değerlendirdiğini açıkladı.

DeepCrawl, Google bota yanıt vermek için 3 dakikayı geçmeyen siteleri dizine ekleyeceğini ortaya koydu. Diğer taraftan geri bildirimlerde yüklenmeleri çok uzun süren sitelerin geri plana koyulabileceği da bilinen durumlardan.

9- Fred Link Güncellemesi

Google Fred Güncellemesi ve Link

Google algoritma güncellemeleri günlük 2-3 kere yapılmaktadır. Mart 2017 tarihinde gelen Fred Algoritma Güncellemesi, bugüne kadar bilinen ve resmi olarak açıklanan güncellemelerden biri. Bu güncellemenin link kalitesi ile alakalı olduğu düşünülüyor.

Illyes, Panda ve Penguen güncellemelerinin özel bir güncelleme olmadığını belirtiyor. Devam eden güncellemelerin web yöneticilerinin harekete geçiremeyeceğini, dalgalanmalara neden olacağı belirtirken aynı zamanda sosyal ağlar, linkler gibi markanız hakkında konuşurken çok sayıda insanın bulunduğu yüksek kaliteli bir siteye odaklanmamız gerektiğini ekliyor.

10- Tarama Bütçesi Bir Sorun Değil

Tarama Bütçesi Önemli Değil

Tarama bütçesi SEO’da en çok konuşulan ve tartışılan konulardan biridir. Ancak Google’ın bir sitedeki tüm sayfaları tarama kapasitesi bazı kişiler tarafından abartılır.

Google küçük ve orta ölçekli siteleri bir kerede tarayabilir (200 bin sayfaya kadar). Bunun yanı sıra, tarama bütçesi, önemli sayfaların taranmasını ve düzenli olarak yapılmasını sağlamaları gerektiğinden, büyük site yöneticileri için önemli bir sorundur.

Sonuç

Sonuç olarak bu tarz masallara inanmak yerine tecrübe edindiğiniz çalışmaları sürdürün. Unutmayın eğer SEO söz konusuysa “Gerçekler” ve “MitlerMasallar” vardır.

Bu yazı https://www.searchenginejournal.com/seo-myths-facts/ adresindeki yazıdan çevrilmiştir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.