SEO

Google Analytics Veri Koruma Özelliği Onaylama

Google Analytics tarafından yaklaşık bir aydır İngilizce olarak bir mail almaktayız. Bu mail de Google, GDPR yani Google Veri Koruma Yönetmeliği isimli bir bilgilendirme geçiyor. Bu bilgilendirme de Google Analytics hesaplarımızı 25 Mayıs’ kadar onaylamamız gerektiği yazıyor.

Google Analytics izleme kodu çalışır duruma geldikten sonra Analytics’e akan veriler, Google tarafından kontrol edilecektir. Yani bir bakıma Google veri denetleyicisi olarak çalışacaktır.

Google Veri Koruma Yönetmeliği Ne İçeriyor?

Öncelikle gelen mailin bir görüntüsünü paylaşalım.

Google Analytics GDPR Maili

Yukarıda gördüğünüz mail de Google, veri koruma yasalarına uyum konusundaki taahhütlerini açıklamış oldu. Gizlilik ve veri işleme konusunda önlemlerini dile getiren Google, aynı zamanda da bu mail ile Analytics Veri İşleme Değişikliği’nin yerine geçecek şartları ve Google Reklam Verileri işleme şartlarını okuyabileceğiniz bir bildiri olduğunu dile getiriyor.

Burada işin en can alıcı noktasına geliyoruz. Uzun zamandır üzerinde çalışılan bu sistem ile AB kullanıcı İzni Politikası gereğince site ve uygulamalarınızda izinsiz olarak son kullanıcıların bilgilerini saklama, bu bilgiler ışığında bu bilgileri ifşa etme sorumluluklarınızı ele alıyor. Öyle ki kurallara uymayanların, çok büyük cezalara çarptırılacağı söyleniyor.

METNİN TÜRKÇE HALİ

Güncellenen AB Kullanıcı İzni Politikası
Google’ın AB Kullanıcı İzni Politikası GDPR’nin yeni yasal gerekliliklerini karşılayacak şekilde güncelleniyor. Bu politikada, site ve uygulamalarınızın EEA’daki son kullanıcılarına ifşa edilen bilgiler ve onlardan alınması gereken izinlerle ilgili sorumluluklarınız düzenlenmektedir. Politika, Google reklam ve ölçüm ürünlerine ilişkin dünya çapındaki birçok sözleşmeye dahil edilmektedir.
Sözleşmedeki değişiklikler

Geçen Ağustos ayından bu yana, birçok ürün için sözleşme şartlarımızla ilgili güncellemeleri yayınlıyoruz. Bu güncellemelerde, Google’ın yeni mevzuata göre veri işleyen veya veri sorumlusu sıfatıyla sahip olduğu sorumluluklar açıklanmaktadır (Reklam ürünlerimizin tam sınıflandırmasına buradan erişebilirsiniz). Google ile halihazırdaki sözleşmenize eklenecek olan yeni GDPR hükümleri, 25 Mayıs 2018’de yürürlüğe girecek.

DoubleClick for Publishers (DFP), DoubleClick Ad Exchange (AdX), AdMob ve AdSense için, Google ve müşterileri bu hizmetler kapsamında işlenen kişisel verilere ilişkin olarak bağımsız veri sorumlusu olarak faaliyet gösterecektir. Yeni şartlar, söz konusu verilerin işlenmesine ilişkin ayrı ayrı sorumluluklarımız konusuna açıklık getirmenin yanı sıra hem size hem de Google’a veri sorumlusu statüsüyle ilgili korumalar sağlıyor. Bu şartlar aracılığıyla, herhangi bir kişisel verinin bu hizmetlerle bağlantılı olarak kullanımıyla ilgili GDPR’nin getirdiği yükümlülüklere uymaya kararlıyız. Bu şartlar, sizin de aynı yükümlülüklere uymanızı gerektirmektedir.

Kısa süre içinde DFP ve AdX için çevrimiçi şartlara tabi olan müşterilere yönelik olarak veri sorumlusu – veri sorumlusu şartlarını sunacağız.

25 Mayıs 2018 tarihine kadar, çevrimiçi şartlara tabi müşterilere yönelik yeni AdSense ve AdMob şartlarını da sunacağız.
Ücretsiz veya ücretli Google Analytics (GA), Attribution, Optimize, Etiket Yöneticisi veya Data Studio’yu kullanıyorsanız, Google söz konusu hizmet kapsamında işlenen kişisel verileri işleyen konumundadır. Bu ürünlerin veri işleme şartları onayınıza sunulmaktadır (Yönetici → Hesap ayarları sayfası). Google Analytics EEA müşterisiyseniz, veri işlemeye ilişkin şartlar kısa süre içinde sizin şartlarınıza da eklenecektir. EEA dışındaki GA müşterileri ve tüm GA 360 müşterileri, şartları GA içerisinde kabul edebilir.

Ürün değişiklikleri

GDPR’ye uymak ve sizin de uymanızı desteklemek için:
Yalnızca kişiselleştirilmemiş reklam göstermek isteyen yayıncıları desteklemek için bir çözüm geliştiriyoruz.
Sitelerinizde ve uygulamalarınızda EEA kullanıcıları için hangi üçüncü kişilerin ölçüm yaptığını ve reklam sunduğunu kontrol etmenize olanak tanımak amacıyla, DFP/AdX program işlemleri, İçerik için AdSense, Oyunlar için AdSense ve AdMob için yeni kontrol mekanizmalarını kullanıma sunuyoruz. Önümüzdeki haftalarda bu araçlar hakkında size daha detaylı bilgi vereceğiz.
Üye ülkelerde GDPR Yaş İzni kapsamında çocuklara ait kişisel verilerin işlenmesini sınırlandırmak üzere adımlar atıyoruz.
Kişisel verilerin saklanması ve silinmesi süreçlerini yönetmek için Google Analytics müşterilerine yeni kontrol imkanları sunuyoruz.

IAB Europe gibi endüstri gruplarıyla da çalışarak yayıncılar için izin çözümleri araştırıyoruz.”

Etkisi Ne Olacak?

Onaylayacağınız bu ayar ile 25 Mayıs’tan itibaren;

  • Saklanan veriler herhangi bir kullanıcı ve olay – veri kalıcı silinmek üzere işaretlenerek Google Analytics üzerinden erişilebilir olacaktır. Yani onaylama verirken herhangi bir tarih işaretlerseniz (9 ay, 26 ay gibi) verileriniz silinecektir.
  • Toplu verilere dayalı raporlarınız bu durumdan etkilenmeyecektir.

Veri Koruma Özelliğini Nasıl Aktif Edebilirim?

Bu özelliği aktif edebilmek için öncellikle Google Analytics hesabınıza giriş yapın. Sonrasında sol alt kısımda yer alan Yönetici menüsüne tıklayın. Buradan İzleme Bilgileri bölümüne tıklayın. Sonrasında karşınıza gelen ekrandan Veri Saklama kısmına tıklayınız. Buradan dilerseniz bir süre belirtebilirsiniz. Ya da “Otomatik Olarak Sona Ermesin” diyerek işlemi tamamlayabilirsiniz.

Google Analytics Veri Saklama Nasıl Onaylanır?

1 thought on “Google Analytics Veri Koruma Özelliği Onaylama

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.