Featured, SEO

Google Featured Snippets Nasıl Gösterilir? (2019 İçin Rehber)

Google son yıllarda yapmış olduğu güncellemeler ile kullanıcılara bilgiyi en hızlı şekilde sunmayı hedef haline getirdi. Öyle ki kullanıcı yapmış oldukları aramaların cevabını herhangi bir siteye girmeden direk olarak SERP yani arama sonuç sayfası üzerinden görüntüleyebiliyor.

Featured Snippet Nedir?

Google arama sonuçları sayfasında sıfırıncı pozisyon olarak da nitelendirilen ve bir blok içerisinde reklamlardan hemen sonra ya da reklam yoksa sayfanın en üstünde blok içerisinde gösterilen, genelde dört satırlık arama sorgusuna direk olarak cevap verebilen ve siteye yönlendirme linki de barındıran arama sonucudur.

Google burada direkt olarak kullanıcıların sorgularına yanıt verebilmeyi hedeflemektedir. Bu pozisyon daha fazla tıklama ve trafik getirir.

Featured Snippet Örneği
Featured Snippet Örneği

Üst kısımda yer alan bir sorgu örneği görebilirsiniz. Burada blok içerisinde yer alan açıklama ve linki yönlendirildiği site daha fazla tıklama ve trafik alacaktır. Çünkü kullanıcının ilk gördüğü sonuçtur ve en üstte yer almaktadır.

Sitem Featured Snippet Olarak Çıkmasın

Evet bazı site sahipleri böyle bir pozisyonda yer almak istemeyecektir. Bu durumda yapmanız gereken aşağıdaki kodu <head> tagları yerleştirmek.

<meta name="googlebot" content="nosnippet">

Yukarıdaki kodu kullanarak Google botlarının sizi snippet olarak almasını engelleyebilirsiniz. Ancak (bana göre) böyle bir şeye gerek yok. Çünkü snippetlar size avantaj sağlayacaktır. (En azından ben böyle düşünüyorum.)

Sitem Featured Snippet’lerde Görünsün

Snippetleri engelleyebiliyorsunuz. Ancak orada çıkmak istiyorsanız bunun için herhangi bir kod eklemesi veya farklı bir işaretleme yapamıyorsunuz.

Featured Snippet Örnek

Öncelikle birkaç konuya dikkat etmek gerekiyor. Altta açıklamalarıyla birlikte birkaç örnek paylaşıyorum.

Yukarıdaki örnekte SEO arama sonucuna Seohocasi.com adresinden SEO Nedir, Nasıl Yapılır? başlıklı bir yazıyı snippet olarak karşımıza çıkardır. Aynı blok içerisinde bir de görsel karşımıza çıktı. Burada görseli de aynı siteden çekiyor. Ancak bu durum her site için geçerli değil. Google bazen görselleri farklı sitelerden alabiliyor. Hemen buna bir örnek gösterelim.

Maradona kimdir sorgusuna yine bir snippet karşımıza çıktı. Buradaki site kimkimdir.gen.tr ve yandaki görsel ise neoldu.com olarak işaretlenmiş.

Featured Snippet’ta Nasıl Çıkarım?

Evet. Asıl kritik soru Sıfırıncı Pozisyon ya da Featured Snippet’ta çıkmak istemektedir. Çünkü bu alanın getirisi trafik ve tıklamadır. Peki Featured Snippet’ta nasıl pozisyon ediniriz?

1. İçeriklerinizde anahtar kelimelerinizi rakiplerinizden daha akıcı konumlandırın. Örneğin başlık “SEO Nedir?” olsun. Bu durumda başlığın altında ortalama 40 ile 60 kelime arasında bir bilgi yer almalı ve anahtar kelimeyi mümkünse ilk cümlede geçirin.

2. Sitenizi mobile duyarlı hale getirin. Mobil ortamlarda kullanıcılar sitenizde rahat bir şekilde gezinebilmelidir. Bu sadece featured snippetlar için değil, SEO içinde önemli bir ayrıntıdır.

3. Alt başlıklara değer verin ve anahtar kelimelerinizi alt başlıklarda geçirin. Alt başlıklar Google botlarının bilgileri hızlı bir şekilde tanımlaması konusunda yardımcı olacaktır. Ayrıca kullanıcıya bilgiyi sunmanızı da kolaylaştıracaktır.

4. İçindekiler özelliği kullanın. Oluşturduğunuz içeriğe ait bir içinekiler tablosu kullanmanız faydalı olacaktır. Kullanıcıların bilgiye hızlı erişmesini sağlayacaktır.

5. Madde listesi oluşturun. İçeriğinizin herhangi bir bölümünde ortalama 40 ile 60 kelimelik madde listesi oluşturarak Google’a bir uyarı verebilirsiniz.

6. Üçüncü parti SEO araçları aracılığıyla rakiplerinizi analiz edin. Rakiplerinizin öne çıkan içeriklerini tespit edin ve siz daha kalitelisini yazmaya çalışın. Bunun için en etkili araç Ahrefs’tir. [Kullandığım SEO Araçları]

7. Yüksek otoriteli sitelerle bağlantı kurun. Yüksek otoriteye sahip sitelerden edineceğiniz geri dönüşler size de olumlu yansıyacaktır.

8. Kısa paragraflar kullanın. Paragraflarınızı çok uzun tutmayın. Ayrıca tablo, madde işaretleri, kısa paragraflar snippetlar için avantaj sağlar.

9. Tabloları kullanın. Tablolar yapısı itibariyle Google botları tarafından kolayca tanınabilir. Bu nedenle içeriğiniz uygunsa tablolara yer verin.

10. Site hızınızı artırın. Google son birkaç güncellemede site hızına büyük önem vermiştir. Özellikle mobil site hızı SEO açısından da oldukça önemlidir.

11. SSL kullanın. SSL temel olarak bir güven göstergesidir. Bu nedenle sitenizde mutlaka SSL olmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.