SEO

Google Lighthouse Nasıl Kurulur ve Özellikleri Nelerdir?

Google Webmaster Merkezi, geçtiğimiz günlerde kullanıma sunduğu ve SEO için önemli sayılabilecek bir araç olan Google Lighthouse artık kullanımda. Bildiğimiz Google SEO Araçları arasında daha farklı ve derin bilgiler sunmaktadır.

Bu yeni araç Google Lighthouse, Google Chrome web tarayacısına entegre olarak veya eklenti olarak kullanılabilmektedir. Bu araç ile 5 farklı konuda sitenizi test edebilirsiniz. SEO, Performans, Kullanım, App deneyimi, En iyi yönleri gibi durumları analiz ederek hatalı olan ve doğru olan kısımları size sunmaktadır.

Google Lighthouse Kullanımı

Google Lighthouse Kullanımı

Google Lighthouse kullanımı için Chrome tarayıcıda analiz etmek istediğiniz siteyi açtıktan sonra F12 tuşuna basmanız gerekmekte. Sonrasında açılan ekranda Audit kısmına tıklamalısınız.

Google Lighthouse Kullanımı

Burada yukarıda gördüğünüz gibi bir ekran karşınıza çıkacaktır. Yalnız burada SEO kısmını göremiyoruz. Oraya geçmeden önce örnek bir analiz yapalım.

Google Lighthouse Örnek Analiz

Gördüğünüz gibi çeşitli konularda bizlere farklı ve teknik detaylar sunmaktadır. Ancak dediğimiz gibi burada SEO analizi yoktur.

Google Lighthouse SEO Analizi yapabilmek için Google Chrome Lighthouse eklentisi kurulmalıdır. Bu eklentiyi https://chrome.google.com/webstore/detail/lighthouse/blipmdconlkpinefehnmjammfjpmpbjk?hl=tr linkinden kurabilirsiniz.

Eklentiyi kurduktan sonra aşağıdaki resimde görüldüğü gibi bir simge tarayıcınıza eklenecektir. Sonrasında analizinizi yapabilirsiniz. Ancak önce Options kısmından SEO kısmını işaretlemelisiniz.

Google Lighthouse Chrome Eklentisi

Sonrasında Generate Report butonuna tıklayarak analizinizi yapabilirsiniz. Örnek analiz yine yukarıdaki gibi olacaktır. Tek farkı SEO kısmı eklenmiş olmasıdır.

Google Lighthouse Neleri Analiz Ediyor?

Google Lighthouse 10 farklı maddede analiz yapmaktadır. Bunlar;

  1. Meta Görünüm Öğesi
  2. Meta Title
  3. Meta Description
  4. Sayfa HTTP Durumu
  5. Bağlantı Metni
  6. Sayfa İndeksleme Red Durumu
  7. Hreflang
  8. Canonical
  9. Yazı Fontu
  10. Tarayıcı Eklentileri

gibi durumlarda analiz sonuçları vermektedir.

Kısaca buradaki maddelere değinmek gerekirse, burada Meta Description hakkında bir yazı yazmıştım. O yazı ile konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Yazıya https://www.onureroglu.com.tr/meta-description-nasil-yazilir/ linkinden ulaşabilirsiniz.

Yazı fontundan kasıt ise kullanıcıların okuma kolaylığıdır. Yani kullanıcı deneyimi olarak düşünülebilir.

Sayfanızda indexlenmeyecek kısımları Yoast SEO ve All in One SEO ya da robots.txt aracılığıyla yapabiliyorsunuz. Bu araç ile de bu durumu görebilirsiniz.

Yine Canonical ve Hreflang durumları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Lighthouse Önemli mi?

Elbette Google tarafından sunulan bir araç olması dolayısıyla önemlidir. Ancak ünlü SEO uzmanları profesyonel bir araç olmadığını ancak Google SEO aracı olduğu için bakılabilecek bir araç olduğunu da söylemekteler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.