Google Otomatik Tamamlama SEO İçin Önemli

Google otomatik tamamlama özelliği, uzun zamandır kullanılan ve kullanıcıları rahatlatan hizmetlerden biri. Kısaca leb demeden leblebiyi anlama olayı olan bu özellik ile sadece kullanıcıların değil uzmanların da elini rahatlatıyor. Yapılan SEO çalışmaları sırasında hem kullanıcılar hem de uzmanların büyük bir yardımcısı konumunda.

Kullanıcının yapacağı / yaptığı aramalarda yazılan harflerden, kelimelerden sonra sizlere öneriler sunarak aramanızı kolaylaştıran bu özellik özellikle mobil cihazlarda yazı yazmayı sevmeyenler için büyük bir avantaj sağlıyor. Bunun yanı sırada web sitesi sahiplerine uzun kuyruklu farklı kelime önerileri sunarak çalışma yapan kişileri rahatlatıyor.

Google Tamamlama Özelliği

SEO Çalışmalarında Google Otomatik Tamamlama Özelliği

Eski Google çalışanı Kevin Gibbs ve yine eski bir Google çalışanı, aynı zamanda eski Yahoo CEO‘su olan Marissa Mayer tarafından Google Suggest olarak adlandırılan ve çalışmaya başlayan bu özellik, sonraları Suggest kısmından uzaklaşmıştır. Çünkü bu özellik her zaman doğru, uygun ve en iyi tahmini sunamamaktadır.

Her ne kadar her zaman doğru tahmin ve sonuçları sunmamış olsa da son yıllarda gelişen algoritması ile daha net sonuçları vermeye odaklanmıştır.  Bu nedenle otomatik tamamlama özelliği arama yapan kullanıcılar açısından önemli olsa da son yıllarda web sitesi sahipleri açısından daha kritik hale gelmiştir. Çünkü Google aramalarında birçok arama teriminde rekabet üst düzeye çıkmıştır ve daha az rekabetli kelimelere ulaşarak bu kelimelerde üst sıralara ulaşmanızı sağlayabilir.

İşte Google otomatik tamamlama özelliği ile SEO için yapabilecekleriniz;

1. Anahtar Kelime Analizi

Arama Motoru Optimizasyonu’nun temelinde anahtar kelime araştırması bulunmaktadır. Öyle ki herhangi bir araştırma yapılmadan girilen projeler genel olarak olumsuz bir şekilde sonlanmaktadır. Google, bir web sitesinin kendisine değil kullanıcıya yönelik olmasını istemektedir. Bu nedenle web site sahiplerinin önce kullanıcılara yönelik olarak sitelerini optimize etmeleri gerekmektedir. İşte anahtar kelime araştırırken, kullanıcıları anlayabilmenizi sağlayabilecek en önemli araç Google otomatik tamamlama olacaktır.

Google algoritması, son yıllarda geçirdiği değişim ile kullanıcıların yaptıkları aramaları dikkate alarak otomatik tamamlama özelliğini aktif etmiştir. Yani burada karşımıza çıkan tamamlamaların büyük çoğunluğu kullanıcıların kendi yaptığı aramalardır.

Elbette otomatik tamamlama özelliği tek başına yeterli gelmeyecek, farklı araçları kullanmanız gerekecektir. Ancak kullanıcı psikolojisini anlamanızı sağlayacak en iyi araçtır diyebiliriz. Bunun yanı sıra da en iyi uzun kuyruk anahtar kelime bulan araçtır diyebiliriz. Bu nedenle SEO çalışmalarına başlarken anahtar kelime analizi kısmında işinize çok yarayacak bir özellik olduğunu söyleyebiliriz.

Anahtar Kelime Analizi Araçları ile ilgili yazımı da okuyabilirsiniz: https://www.onureroglu.com.tr/alternatif-anahtar-kelime-arastirma-araclari/

2. Kullanıcıları Anlamanızı Sağlar

Bana göre SEO’nun en önemli özelliği ve temelinde yatan en kritik nokta kullanıcıları anlama noktasıdır. Özellikle ülkemizde internet kullanıcıların çok farklı kimlikleri vardır. Yani sürekli şaşırtan, yazı başından değil sonundan okumaya başlayan, aradığı bilgiyi çok kısa cümleler ile aramaya çalışan bir kitle. Bu konuyla ilgili bir araştırma yapılmış ve Türkiye’de arama motorları üzerinden arama yapan kişilerin ortalama anahtar kelime sayıları 3 iken, bu rakam dünya da 8 kelimeye kadar çıkıyor.

Yani SEO çalışmasına başlarken, içerik hazırlarken mutlaka otomatik tamamlama özelliğini kullanmanız kullanıcılara hitap etmenizi sağlayacaktır.

3. Marka İtibarı, Bilinirlik

Bir SEO uzmanına göre otomatik tamamlama özelliği aynı zamanda çevrimiçi itibar, marka bilinirliği konusunda da önemli bir yardımcıdır.

Bir kullanıcı aramalarda markanızı aradığında sizi farklı aramalar ile görecektir. Yani altta da görebileceğiniz gibi sadece marka adınızı değil sizinle ilgili diğer aramaları da görecektir ve bu durum markanız için önemlidir.

Otomatik Tamamlama Özelliği ve Marka Bilinirliği

Her ne kadar bu durum avantaj olsa da bazı durumlarda negatif etki de yaratabilir. Bu nedenle bu konuda uyanık olarak olumsuzluklardan korunmalısınız. Bunun için sosyal medyayı aktif kullanabilir, hakkında çıkan şikayetlere uyumlu bir dil ile cevap verebilir, size karşı oluşan durumları kontrol altında tutabilirsiniz.

Google Otomatik Tamamlama Politikaları Nelerdir?

Google her ne kadar hemen her aramaya tamamlama özelliğini kullandırsa da bazı aramalarda bu durum aktif değildir.

  • Bazı cinsel aramalar.
  • Gruplara ve bireylere karşı nefretli aramalar.
  • Şiddet içeren tahminler.
  • Tahminlerde tehlike ve zararlı faaliyetler.

Bunlar dışında ise bir ülkeye karşı olan, korsanlık üzerine olan gibi durumlarda yasal taleplerde tahminler kaldırılabilir.

Tahminleri Bildirebilirsiniz!

Ayrıca kullanıcılar tarafından tamamlama tahminleri de Google’a bildirilebilir. Bunun için aşağıdaki resimde gördüğünüz yolu izlemelisiniz.

Google Otomatik Tamamlama Bildirim

1 Yorum “Google Otomatik Tamamlama SEO İçin Önemli

  1. uygunsuz tahminleri bildirme olayını daha yeni görüyorum onur sayende sürekli kullanıyoruz ama gözden kaçıyor ufak özellikler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir