Featured, SEO

Google’da Arama Sonuçlarında Çıkmamanızın 16 Nedeni

Bugün sitenizi Google üzerinden arattınız ve herşey yolunda. Bazı aramalarda ilk sayfa bazı aramalarda ilk sırada yer alıyorsunuz. İçiniz rahat, çünkü ziyaretçiler sitenizi çok kolay bir şekilde bulabiliyor. Ertesi gün sitenizi tekrar arattınız ve o da ne? Siteniz hiçbir aramada Google sonuçlarında yer almıyor. Telaş yaptınız ancak normal olabileceğini ve birgün daha beklemeniz gerektiğini düşündünüz. Ertesi gün baktığınızda da durum aynı. Sizce bunun nedeni ne olabilir? Ne yapmış olabilirsiniz de siteniz sıralamalarda çıkmıyor olabilir.

Bildiğiniz üzere Google Misyon Bildirisi, “Dünya üzerindeki herhangi bir bilgiyi organize bir şekilde evrensel olarak erişilebilir ve faydalı hale getirmek.” şeklinde. Google bunu göz önünde bulundurarak iki yönlü yaklaşımla alaka düzeyini muhafaza eder.

  • Arama algoritmaları .
  • Arama sonuçlarının en iyi kalitede olmasını sağlamak ve sürekli olarak değerlendirmek için yapay zeka kullanmak. Google, algoritmalarının nasıl geliştirileceğini belirlemek için bu kaliteli arama sonuçlarından toplanan verileri kullanır.

Bu nedenle Google kullanıcıya ekstra bir değer sağlamayan siteler üzerinde bazen büyük yaptırımlar uygulayabiliyor. Yani asıl sormanız gereken soru “Google kurallarına uyuyor muyum?” olmalı. Bu nedenle yazımızın devamında yer alan 16 kurala uymalı ve gereğini yapmalısınız.

İşte Google’dan Ceza Almanızın Nedenleri

Google’ın sitenizi sıralamalardan silmesinin belli başlı nedenleri vardır. Bu nedenleri 16 başlık altında topladık.

1. Gizlenme (Başka Bir Site Verilerini Gösterme)

Burada nasıl bir tabir kullanabiliriz bilmiyorum ancak açıklayarak anlatmaya çalışacağım. Özetle gizleme, sitenizi arama motorlarına başka bir şekilde gösterme eylemidir. Yani örnek verirsek, kitap incelemeleri, özetleri paylaşan bir site gizlice futbol haberleri ile ilgili bir kampanya yürütürse ya da içerik paylaşırsa bu Gizleme ya da Cloaking demektir.

Gizleme, IP adresine veya kullanıcıya dayalı içerik sağlayarak yapılmaktadır. Burada işin içine biraz da kandırma giriyor. Yani bir bot sitenize girdiğinde temiz sürümü gösterirken, bir insan sitenize girdiğinde web sitesinin gerçek sürümü yani gizlenmiş halini görüntüler. Bunu birçok şekilde yapabiliriz. Örneğin botların Javascript dilini okuyamadığını biliyoruz. Bu yöntem ile bu işlemi yapabiliriz.

Google yukarıdaki durumda iki farklı ceza uygular.

  • Sitenizin belirli bölümlerine ceza verir.
  • Sitenizin tamamına ceza verir.

2. Spam

Google, kendi yönergelerine aykırı davranan siteleri hileli olarak tanımlar ve tespit ettiği durumda arama sonuçlarından kaldırır.

Google tarafından bildirilen ve spama düşmenize neden olacak başlıklar şu şekildedir;

  • Otomatik oluşturulan içerik
  • Bağlantı şemalarına katılım
  • Gizli yönlendirmeler
  • Gizli bağlantılar
  • Alıntılanan içerik
  • İştirak programlarına yeterli değer katmadan katılım
  • Kimlik avı veya virüs, truva atı veya diğer kötü amaçlı yazılım yükleme gibi kötü amaçlı davranışlara sahip sayfalar oluşturma
  • Google’a otomatik sorgular gönderme

Bunlardan herhangi biri veya birkaçını çiğnediğiniz taktirde spama düşme riskiniz ortaya çıkacaktır.

3. Yapılandırılmış İşaretleme

Google Yapısal Veri Test Aracı

Google için bir web sayfasında en önemli konulardan biri sayfanın içeriğini, türünü anlamaktır. Bu nedenle yapısal veriler bu işlemi daha kolay hale getirir. Ancak yapacağınız yanlış bir yapısal işaretleme spam riski oluşturur ve ceza alabilirsiniz.

Yapısal veriler için https://developers.google.com/search/docs/guides/intro-structured-data?visit_id=1-636634852485646019-809520679&rd=1#structured-data-guidelines linkini ziyaret edebilirsiniz.

Yapısal veri test aracı: https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=tr

4. Ücretsiz Hosting Kullanımı

Ücretsiz hosting adı altında yapılan reklamlar ve bu hostingleri kullanmak sitenizi riske sokabilir. Bu konuda Google’da kullanıcıları açık bir dille uyardı.

Ücretsiz hosting konusunda Google bildirisini okuyabilirsiniz. https://support.google.com/webmasters/answer/2604782?hl=en

5. Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Spam

Günümüzde birçok site spam yorum altındadır. Botlar tarafından oluşturulan bu yorumlar siteniz için spam riski oluşturabilir.

Kullanıcı tarafından oluşturulan spam, forumlarda, yorum kutularında ve kullanıcı profillerinde bir web sitesine geri dönen yorumları bırakan kişiler veya botlar tarafından oluşturulur.

Olası bir cezayı önlemek için, tüm spam yorumlarını kaldırmak (WordPress kullanıyorsanız Akismet’e göz atın) ve web sitenizde yer alan içeriği manuel olarak yönetmek iyi bir fikirdir.

6. Anahtar Kelime Doldurma

Anahtar Kelime ile Spam Riski

Oluşturduğunuz içeriklerde gereğinden fazla anahtar kelime kullanmak ve içerikleri çok fazla anahtar kelime ile doldurmak en büyük spam risklerinden biridir. Elbette sitenizin trafiğini artırmak için etkili bir yöntem olabilir. Ancak bir süre sonra sitenizin spama düşmesi kaçınılmazdır.

Anahtar kelime kullanımı ile ilgili Google tarafından verilen bilgiler şu şekildedir;

  • Alakasız anahtar kelimelerin eklenmesi. Örneğin, web sitenizde elektronik makine incelemeleri var. Ancak daha fazla trafik çekmek için portakal ile alakalı kelime kullanımı sizin zararınıza olacaktır.
  • Anahtar kelimelerin tekrarı. Google, gereksiz anahtar kelimelerin tekrarlanması konusunda uyarıda bulunuyor. Bu, mevcut anahtar kelimelerin her varyasyonunu da içerir. Örneğin, bu şekilde kullanım spam olarak kabul edilir: Otantik Kenyalı kahve çekirdekleri satıyoruz. Kenyalı kahve çekirdeklerimiz, aromayı ortaya çıkarmak için mükemmel bir şekilde kavrulur. Kenyalı kahve çekirdeklerini satın almayı düşünüyorsanız, Kenyalı kahve çekirdeği tesisimizi aramaktan çekinmeyin.
  • Gizli metin. Bu eski bir SEO taktiği diyebiliriz. Sitenizin html bölümüne anahtar kelime gizlemek üzerine kuruludur.

7. Zayıf İçerik

Kullanıcıya yararlı içerik oluşturmak oldukça zordur. Onlara benzersiz içerik sunmanız gerekir ki ön sayfada yer alın.

Katma Değeri Düşük Olan İçerik Cezası Çözümleri

Google, kullanıcılara sorgularıyla eşleşmesi için web sitelerini ödüllendirmek adına en alakalı içerikleri sunmaya çalışır. Bu durumda ilk sayfada çıkan içerikler bazı siteler tarafından kopyalanır. Bir süre ilk sayfada çıksa da Google bu durumu farkedince sitenizi spama sokarak ceza verebilir.

Google’a göre, zayıf içerik çok az orijinal içerik barındırıyor veya hiç içermiyor olabilir. Bu nedenle yetersiz içerik sitenizin spama girmesine neden olabilir.

8. Kopya İçerik

Kopya içerik başka bir siteden sitenize alınan içeriktir. Ancak kopya içerik veya yinelenen içerik her zaman başka bir web sitesindeki içeriğin çalınması anlamına da gelmez. Kendi sitenizde yer alan aynı sayfalarda kopya içerik riski oluşturabilir. Bu nedenle sitenizde sürekli olarak yinelenen içerik kontrolü yapmanız önerilir. Aksi böyle bir durumda siteniz spama düşebilir.

9. Otomatik İçerik – Özgünleştirilen İçerik

Başka bir siteden alınan kopya içeriğin bir program aracılığıyla bazı kelimelerin değiştirilmesi sonucu oluşturulan içerikler yüzde 60 oranla anlamsız olur ve kullanıcıların hemen çıkma oranını artırmasını sağlar. Buna rağmen birçok kimse bu yöntemi kullanmaktadır. Google böyle bir durumu anladığı taktirde sitenizi spama sokar ve arama sonuçlarından uzaklaştırır.

10. Giriş Sayfaları

Giriş sayfaları genel olarak köprü görevi görmektedir. Belirli aramalardan sonra sitenize gelen bağlantıları yönlendirmek için kullanılır. Google’a göre ise bu sayfalar her aramanın sadece bu sayfaya bağlandığında benzer sayfalara yol açabilir.

Bu konuda en çokta tek sayfalık satış siteleri örnek gösterilmektedir. Bu da birçok anahtar kelimenin tek bir sayfada buluşmasını ve çok sayıda bağlantının burada bulunmasını sağlar. Bu da aşırı olduğunda Google tarafından spam cezası ile sonuçlanabilir.

11-16. Doğal Olmayan Bağlantılar

SEO stratejileri için en önemli konulardan biri doğru link inşası oluşturmaktır. Genel olarak bir web sitesi çok sayıda dış bağlantı tarafından alakalı bir şekilde önerilirse yararlı olarak gözükür ve üst sıralara tırmanır. Ancak birçok site bunu manipüle eder ve çıkar sağlamaya çalışır.

Google doğal olmayan bağlantılarda genel olarak ceza ile sonuçlandırır. Özellikle Google Penguin Algoritma Güncellemesi ile bu konu daha net bir hale geldi.

11. Link satın alma.

12. Forum İmzalarından Bağlantı. Bu taktik bir zamanlar çalışsa da nofollow bağlantılar nedeniyle ve çok sayıda link çıkışı sağlaması nedeniyle büyük risk oluşturmaktadır.

13. Spam blog yorumlaması.

14. Düşük kaliteli misafir kaydı.

15. Link bağlantıları, özel blog ağları ve bağlantı dizinleri gibi bağlantı değişimleri.

16. Ücretli bağlantılar. Çoğu web sitesi hala ücretli link almayı tercih etmektedir. Ancak hem alakasız hem de düşük kaliteli backlink profili site için büyük risk oluşturur.

Bu tür bağlantıları tespit ederek dönem dönem Search Console üzerinden reddetmeniz gerekmektedir.

Özet

Özet olarak SEO’da kısayol yoktur. İyi çalışın, kaliteli içerikler üretin. Arama motoruna göre değil kullanıcıya göre hareket edin.

Arama motoru sonuçlarında iyi sonuçlar alabilmek için;

  • Kaliteli içerik oluşturun
  • Doğru anahtar kelimeler ile iyi analiz sonucu sitenizi optimize edin..
  • Yanlış taktiklere başvurmayın.

maddelerine dikkat edin.

3 thoughts on “Google’da Arama Sonuçlarında Çıkmamanızın 16 Nedeni

  1. Harika bir yazı onur hepsini okudum şimdi şükür daha ihlal yaptığımı düşünmüyorum ancak en çok korktuğum birisinin anti seo yapması yani bir kişi senin siten ile spam yapması ve seni spama sokması google a bildirimde bulunsanda pek etkili olmuyor sanırım.

  2. güzel bir bilgilendirme olmuş hocam benim sitelere saldırı çok oluyordu durmadan spamlık sitelere link çıkışları gizlemişler hacklink hesabı çok çektim tekrar teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.