Gözardı Edilen 5 Basit SEO Teknikleri

Gözardı Edilen 5 Basit SEO Teknikleri

14 Şubat 2018 0 Yazar: Onur Eroğlu

2010 yılından itibaren yükselen trendi sürekli devam eden SEO ya da bildiğimiz adıyla Arama Motoru Optimizasyonu bu yükselişini giderek devam ettiriyor. Bu yükselişin yanında ise SEO Danışmanlığı, SEO Uzmanı ismi verilen meslek sürekli olarak arama motorlarına karşı yeni SEO Teknikleri üzerinde çalışarak kendilerini görünür kılmanın yolunu aramaktadır.

Dünyaca bilinen ve dünyanın yaklaşık yüzde 80’i tarafından kullanılan Google’da ilk sayfada çıkabilmek adına sürekli stratejiler geliştirerek görünür olmayı sağlamak bir SEO Uzmanı görevidir. Ayrıca biliyoruz ki SEO, SEM’e göre daha uzun sürede sonuç vermesine rağmen doğru yapıldığı zaman kalıcı olan bir işlemdir. SEM ise para ödediğiniz sürece kalıcı olduğunuz bir çalışmadır. Şimdi daha önceleri aktif olarak kullanılan ancak zaman içerisinde göz ardı edilen 5 basit SEO Tekniği ile başarılı bir SEO Çalışması yapılır onun üzerinde duralım.

Etkili Olan Ancak Gözardı Edilen 5 Basit SEO Tekniği

5 Basit SEO Tekniği

Bazen zor olanın üzerine gitmek yerine basit olan üzerinden hızlı ve emin adımlar ile ilerlemek doğru olacaktır. Bu durum zaman zaman SEO için de geçerlidir. Nitekim SEO’da da o kadar etkili aynı zamanda da bir o kadar da basit teknikler ile sitenizi istediğiniz seviyeye getirebilirsiniz.

Empati Kurun – Kullanıcının Yerine Kendinizi Koyun

Empati’den kastımız karşınızdaki kullanıcının hareketlerini inceleyin. Yani UX kısmını iyi analiz edin. UX sadece SEO için değil internet dünyası için de önemli bir noktadır. Bu nedenle dikkat edilmesi gereken bir noktadır.

Google özellikle son birkaç yılda yaptığı güncelleme ile sadece kullanıcı odaklı hale geldi. Yani asıl amacı bir kullanıcının yapmış olduğu aramaya en iyi cevabı vermektir. Buradan anlamamız gereken sıralama faktörleri arasında kullanıcı deneyimi de önemli bir yerdedir.

Kullanıcının yerine kendinizi koyun ve aşağıdaki soruları kendinize sorun.

  • Site hızlı bir şekilde yükleniyor mu? ( Sayfa Hızı )
  • Aramaya en iyi cevabı bulabildiniz mi? ( Anahtar Kelime ve İçerik Stratejisi )
  • Site kullanımı kolay mıydı? ( Sayfa Düzeni )
  • Sitede başka sayfaları gezdiniz mi? Eğer gezdiyseniz bu kolay oldu mu? Menü yapısı ve breadcrump yapısı var mıydı? ( Navigasyon ve Site Yapısı )

gibi sorular önemlidir. Bu sorulara cevap verebilmeniz gerekir. Bu sorulara göre de sitenizi düzenlemelisiniz.

Bağlantı Edinin (Link Kazanın)

Bundan 3 – 4 yıl öncesine kadar backlinkler o kadar önemliydi ki sektörünüzde yer alan sağlam iki siteden link aldığınızda ilk sıraya kurulabiliyordunuz. Ancak bu durum Google tarafından biraz modifiye edildi. Elbette tamamen önemini yitirmedi. Hatta şu anda bile alacağınız backlinkler (diğer şartları sağladığınız varsayılarak) sizi ön plana çıkarabiliyor.

Türkiye’de bazı konularda olduğu gibi bu sektördeki konularda da işleyiş oldukça farklı. Yani bir yazı yazıyorsunuz. Bir kişi bunu beğeniyor. Komple kendi sitesine alıyor. Ancak herhangi bir link bırakmıyor. Oysa ki dünyada bu durum oldukça farklı. Kaynak belirtilerek kendi sitelerinde yayın yapıyor kullanıcılar. Bu da size doğal backlink kazandırıyor.

Eğer backlink almak istiyorsanız bunu doğru bir biçimde doğal olarak yapmalısınız. Yani durumu Google’a farkettirmemelisiniz.

Etkili Yazılar, Kritik Anahtar Kelimeler

1996 yılında Bill Gates’in de dediği gibi “Content is King” yani “İçerik Kraldır.“. Bu durum hala geçerliliğini korumaktadır. Oluşturacağınız kaliteli ve etkili içerikler size avantaj sağlayacaktır.

Aynı zamanda oluşturacağınız yazı içerisinde kullanacağınız anahtar kelimeler de kritik öneme sahiptir. Öyle ki oluşturacağınız etkili ve kaliteli bir yazı tıklanma oranınızı yüzde 10 ile yüzde 60 arasında etkileyecektir. Ki bu da oldukça yüksek bir orandır.

Kopya içerik yazmayın. Anahtar kelime kullanım oranına dikkat edin.

Teknik İşlemler İçin Bir Checklist Oluşturun!

Bir sitenin teknik kısmıyla ilgilenirken maddelerin tamamını ele almanız gerekmektedir. Oluşturacağınız checklistte aşağıdaki maddeleri ekleyebilirsiniz.

  • Anahtar kelimeyi URL, başlık, giriş ve sonuç bölümünde kullanın.
  • Anahtar kelime kullanım oranını iyi ayarlayın.
  • Başlık 65 karakterden daha düşük tutulmalıdır.
  • İç ve dış bağlantılar ekleyin (en az 2-3).
  • Görüntünün alt metnini konuya göre etiketleyin.
  • TO’yu artırmak için anahtar kelimeyi meta açıklamalara ekleyin (320 kelimeyi aşmayın).
  • Optimizasyon yapın (sosyal paylaşım, dönüşüm, sonraki adımlar).

Bu maddeleri konu edinerek kendinize bir liste tutmanız önemlidir. Bu liste üzerinden ilerleyerek durumu kontrol altında tutabilirsiniz.

İyi Bir Anahtar Kelime Stratejisi Ayarlayın!

Anahtar kelime SEO için önemli bir noktadır. Yani sitenizde kullanacağınız anahtar kelimeler sizi ön plana çıkaracaktır. Basit bir örnek vermemiz gerekirse, “SEO Stratejileri” konulu bir web siteniz var. Bu web sitesinin hiçbir kısmında “SEO, Stratejileri veya SEO Stratejileri” kelimeleri geçmemiz. Ne düşünürdünüz?

İçinde bulunduğumuz 2018 yılında sizi rakiplerinizde ayrıştıracak olan anahtar kelimelerdir. Özellikle Uzun Kuyruk Anahtar Kelimeler sizin için avantaj sağlayacaktır. Aynı zamanda gündemi takip ederek size ait anahtar kelimeleri çıkarmak ve bunları kullanmak da size büyük avantaj sağlayacaktır.

Son Kullanıcıya Odaklanın

Sitenizi Google veya diğer arama motorları için değil kullanıcı için optimize etmelisiniz. Zaten Google’da tam olarak bunu söylemektedir. Unutmayın, SEO kısa vadeli değil uzun vadeli başarı sağlamaktadır.

UNUTMAYIN, SEO BASİT İŞLERİ BİR ARAYA GETİREREK BAŞARI SAĞLAMAKTIR.