Hemen Çıkma Oranı ve SEO’ya Etkisi

SEO işlemleri yapılırken Google tarafından istenen en önemli kriter ziyaretçileri memnun etmektir. Bunun için de Google sen ziyaretçiyi memnun et ben de seni memnun edeyim (Diğer kriterleri de sağladığını varsayalım.) der. Yani Google için asıl önemli olan kullanıcı memnuniyetidir.

Web sitesinin performansını gösteren önemli kriterlerden biridir Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate). Bir site ne kadar hızlı açılırsa bu hem kullanıcı için hem de SEO için memnun edici olur. Direk Google tarafından bildirilmese de gerek eski Google çalışanları, gerek dünyada adı geçen SEO uzmanlarının tespitine göre bir site 3 saniyeden geç açılırsa kullanıcı o siteyi terk ediyor. Yani kullanıcı organik arama sonucu yönlendirildiği sitenin 3 saniyenin üzerinde açılması durumunda bu süreyi beklemeden siteyi terk ediyor. Aslında farkında olmasak da hemen hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. Geç açılan siteleri açılmasını beklemeden terk ediyoruz.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Hemen Çıkma Oranı - Bounce Rate Nedir?

Hemen çıkma oranı; “Bir kullanıcının sitenizi açtığı herhangi bir sayfa dışında başka bir sayfayı ziyaret etmeden terk etmesidir.” şeklinde tanımlanmaktadır. Fakat burada birkaç kriter vardır. Hemen çıkma oranınızı düşürmesi için bir ziyaretçinin sitenizi 30 sn içinde terk etmesi gerekir. Yine net olmamasına rağmen bazı yabancı kaynaklarda hemen çıkma oranı Toplam Ziyaretçi Sayısı / Toplam Ziyaret Edilen Sayfa Sayısı formülü üzerinden hesaplanmaktadır. Fakat ben bu formüle Türkçe kaynaklarda rastlamadım. Yine de yabancı kaynaklarda yer alan formülle ilgili görseli konuya eklemek istiyorum.

Hemen Çıkma Oranı Denklemi

Hemen Çıkma Oranı Ortalamaları

Sektörel bazda hemen çıkma oranı değişmektedir. Yani sitenin kategorisine göre ziyaretçilerin tavırları da değişmektedir. Örnek vermek gerekirse bir alışveriş sitesinde kullanıcılar alacakları ürünü aldıktan sonra bile siteden çıkmayabilirler. Gözlerine takılan benzer bir ürün kafalarını karıştırır ve bir bakmışsınız sitede saatler geçirmişler. Veya bir haber sitesinde kullanıcılar haberi okuduktan sonra çıkabilir. Ya da ilgisini çeken bir haber görür ve sitede daha fazla vakit geçirebilir.

İstatistiklere göre, kullanıcıların sadece % 14’ü bir pop-up reklama yanıt verirken, buna karşılık kullanıcıların % 51’i e-posta tekliflerine olumlu yanıt veriyor.

2017 Yılı Hemen Çıkma Oranı Ortalamaları

2017 yılına ait hemen çıkma oranı ortalamaları yukarıdaki grafikte görüntülenmektedir. Bu oranları rakamsal olarak ifade edersek;

  • E-Ticaret Siteleri: %20 – %45
  • Kurumsal Siteler: %25 – %55
  • Haber Siteleri: %30 – %55
  • Hizmet Sektörü: %35 – %60
  • Bloglar: %65 – %90

Hemen Çıkma Oranı Artmasının Nedenleri Nelerdir?

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının çeşitli nedenleri olabilir. Kısaca bu nedenler şu şekildedir;

  • Site hızının çok düşük olması.
  • Kullanıcıya kalitesiz içerik sunması.
  • Kullanıcıya yetersiz içerik sunulması.
  • Popup kullanımı.
  • Kötü tasarım.
  • Mobil uyumsuzluk.
  • Reklamlar.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Hemen çıkma oranını artıran etkenleri yukarıda saymıştık. Bu etkenleri tespit ederek sayfamızın hemen çıkma oranını düşürebiliriz. Ama önce hemen çıkma oranı yüksek olan sayfaları tespit etmemiz gerekir. Bunun için Google Analytics bize tüm detayları sunmaktadır. Tüm sayfaların hemen çıkma oranları tespit edebiliriz.

Hemen Çıkma Oranı Yüksek Sayfaları Tespit Etme

Peki sitemizin hemen çıkma oranını nasıl düşüreceğiz? Öncelikle yukarıda saydığımız maddeleri dikkatlice okuduktan sonra gözle görülür bir gelişme olduğunu göreceksiniz. Bunun dışında yapmanız gerekenleri de şöyle sıralayabiliriz;

1.Kaliteli İçerik Sunun

SEO ve Yemek İlişkisiKullanıcıya sunacağınız kaliteli içerik sizin bel kemiğiniz olacaktır. Bir kullanıcı aradığı bilgiyi sitenizde bulabilirse, diğer sayfalarınızı da gezmek isteyecektir. Bu nedenle siz kullanıcıya yeterli yemeği verirseniz, sofradan doymadan kalkmayacaktır. Ayrıca tekrar etmeyen içerik kullanın. Aynı kelimeleri sürekli kullanmaktan kaçının.

 

2.Siteniz Hızlı Olsun

SEO için hızlı siteKullanıcıya sunacağınız hızlı site, size olumlu puan olarak dönecektir. Yazımızın giriş bölümünde anlattığımız gibi yavaş açılan bir site size kullanıcı kaybı yaşatacaktır. Bu nedenle sitenizin tasarımsal yapısını güçlendirerek sitenizin hızlanmasını sağlayabilirsiniz.

3.Breadcrumps Kullanımı

Breadcrumps KullanımıSon dönemde oldukça popüler olan Breadcrumps, SEO açısından sitelere kullanıcı deneyimi sağlamaktadır. Bu sayede kullanıcı beğendiği bir yazının kategorisinin diğer yazılarını okumak için breadcrumps navigasyonunu kullanacaktır. Bu da kullanıcının sitenizde geçireceği süreyi artıracaktır.

4.Otomatik Oynayan Videolardan Kaçının!

SEO İçin Otomatik Oynatılan Videolardan KaçınınYazınızın içerisinde otomatik oynatılan videolar sayfanızın açılış hızını düşürecektir. Bu da sayfanızın açılışını geciktireceği için kullanıcı kaybına neden olacaktır. Bu nedenle sayfalarınızda otomatik oynatılan videolar kullanmaktan kaçının.

5.Yazı İçi Linklemelere Yer Verin!

Yazı İçi Linklemenin ÖnemiYazdığınız kaliteli içeriklerinizden aynı konulara paralel olan, yakın olan içeriklere link verin. Bu yazılardan gerekirse bir banner ile yönlendirme vererek kullanıcıları farklı içeriklere yönlendirebilir ve sitenizde daha fazla zaman geçirmesini sağlayabilirsiniz.

İşte tüm bu noktalarda başarı sağladıktan sonra Google’da size olumlu dönüşler sağlayacaktır. Şu anda kabul edilen ortalama hemen çıkma oranı %60 civarındadır. Bu rakamın altında düştüğünüz her seviye sizin için bir başarıdır.

NOT: HEMEN ÇIKMA ORANI HAKKINDA GOOGLE TARAFINDAN YAYINLANAN BİLDİRİ LİNKİ AŞAĞIDADIR.

https://support.google.com/analytics/answer/1009409?hl=tr

1 Yorum “Hemen Çıkma Oranı ve SEO’ya Etkisi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir