SEO

Kasım Ayı Google Güncellemeleri

Google, Kasım ayında da boş durmadı. Google güncelleme sensörlerine baktığımızda Kasım ayında iki büyük güncelleme görüyoruz. Bu güncellemeler aylık veya günlük olarak yapılan standart güncellemeler. Ancak burada ilgi çekici olan bu yıl gelen güncellemeler içerisinde en büyük güncelleme olarak görünmesi.

Kasım ayında yapılan güncellemelerin içeriğiyle ilgili henüz net bir görüş yok. Sıralamalarda oynamalar, gözükmemeler, ilk sıraya yerleşmeler gibi durumlar söz konusu olsa da içeriği hakkında maalesef bir kaynak yok henüz. Ancak gözle görülür değişiklikler de var.

Google Aramalarında Yeni Değişiklikler

Kasım ayında gelen Google güncellemeleri arasında gözümüze çarpan birkaç değişiklik var. Aslında dikkatli olmayan biri bu değişiklikleri göremeyebilir. Şimdi bu değişikliğe bakalım.

Meta Description Karakter Sayısı Artışı

Dün akşam farkettiğim bu değişiklik ile önceden 2 satır olan Google arama sonuçları meta açıklamaları 4 satıra çıkmış durumda. Bu mobil aramalar için de geçerli bir durum. Altta son halini görüyorsunuz.

Kasım Ayı Google Sonuçları Meta Açıklamaları

Bu konuda herhangi bir yabancı kaynakta veya Google blogta bir açıklama göremedim. Lakin birkaç bilgisayardan ve başka bir arkadaştan gelen bilgiye göre son hali 4 satır şeklinde. İşin enteresan yanı ise SEO eklentisi üzerinden girilen Meta Description almıyor. Yazının içerisinden bir kısım alıyor. Maalesef bu konuda net bir sonuca henüz ulaşamadım.

Arama Sonuçlarında Bağış Butonu

Google Arama Sonuçları Bağış Butonu

Bu bilgiyi Google Blog’dan aldım. Şu anda Türkiye’de çalışmıyor bildiğim kadarıyla. Ancak dernekler için iyi bir haber olduğunu düşünüyorum. Basit bir şekilde bağış yapılabilecek. Diğer taraftan da dernek sitelerine girişleri düşürebilir.

Konu Linki: https://blog.google/products/search/searching-new-ways-give-season/

Yerel Sonuçlar Ön Planda

Google Venedik Güncellemesi

Geçtiğimiz hafta Google tarafından yerel sonuçlara daha çok önem verileceği yönünde bilgiler almıştım. Lakin bu bilgileri doğrulayamamıştım. Bugün öğrendiğim kadarıyla 2012 Şubat ayında Google Venedik Güncellemesi ile birlikte yerel sonuçlara yönelik geliştirme olacağını duyurmuş. Bu konu hakkında bilgi için tıklayınız.

Şimdi diyeceksiniz ki 2012’de yapılan güncelleme ile 2017’nin alakası ne? Yerel SEO’ya geçiş 2012’de gerçekleşmiş. Ancak bununla birlikte Yerel SEO konusunda SPAM artışı gözlenmiş. Google her ne kadar bu durumun önüne geçmeye çalışsa da maalesef başarabilmiş değil. Ekim ayında Google çalışanı John Mueller ile dijital pazarlamacı Mark Preston arasında gerçekleşen bir söyleşi de bu konuda birkaç bilgi ortaya çıkıyor.

Google algoritması Yerel aramalarda bazı sorgulamaları tam olarak inceleyemiyor. Aynı zamanda da SPAM ekibinin de elle işlem yapma olasılığı bulunmuyor. Bununla birlikte Google daha çok ziyaret edilen sayfalara daha fazla zaman harcadığından diğer sayfaları ve arama sonuçlarını göz ardı edebiliyor. Buradan bu sonuçların önemsiz olduğunu çıkarmayın. Çok sayıda yerel sitenin eski olduğunu unutmamak gerekir. Bunlar birinci sayfa da yer alsa da kaliteli içerik sunmayabilir.

Şeklinde bir konuşma gerçekleşiyor. (çeviri yaptım fakat ufak tefek farklılıklar olabilir.)

Yerel SEO ve Arama Sonuçları

Google, Venedik güncellemesinden bu yana Yerel SEO için birkaç yenilik getirdi. Bu yenilikler;

  • Google Plus ve Google My Business
  • Pigeon & Possum Updates

şeklinde karşımıza çıkıyor. Biliyoruz ki Google My Business özellikle kurumsal anlamda önemli bir araç. Bu nedenle yerel sonuçlarda çıkmak isteyenler mutlaka kullanmalı.

GÜNCELLEME 1: EVET ARKADAŞLAR. DESCRİPTİON İLE İLGİLİ BUGÜN BİRKAÇ VERİYE ULAŞTIM. ŞU ANDA DESCRİPTİON KARAKTER ORTALAMASI 222.80 KARAKTER OLARAK GÖZÜKÜYOR. AYRICA BU KONU İLE HENÜZ RESMİ BİR AÇIKLAMA DA YOK. TAHMİNEN HENÜZ DENEME AŞAMASINDA.

Description Serp Overview

1 thought on “Kasım Ayı Google Güncellemeleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.