Featured, SEO

Long Tail Keywords ve SEO

Son dönemlerde popüler olarak karşımıza çıkan Long Tail Keywords yani Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler, stratejik anlamda önem verilir duruma geldi. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler düşük bazlı aramaları temsil etse de son dönemde artan rekabetle birlikte ilgili kişilerin tercihleri mecburen de olsa long tail keywordsler tarafına yöneldi. Long tail keywordsler, aranma hacmi yüksek ama rekabete girilemeyecek olan kelimelerde alanı daraltarak bu aramalardan faydalanmamızı sağlıyor.

Long tail keywords, bir örnekle açıklamak gerekirse örneğin oyun kelimesinin aranma hacmi 100 olsun. Bu durumda birçok lider site bu aramada ilk sayfayı büyük ölçüde almışlardır. Kullanıcıların büyük bölümü de sadece ilk sayfaya baktığı için ilk sayfaya çıkmadığınız sürece pek bir şansınız olmayacaktır. Fakat araba oyunları gibi bir long tail keywords ile yani uzun kuyruklu anahtar kelime olarak tabir edebileceğimiz bir kelimede şansınız daha yüksek olacaktır.

Long Tail Keywords Kullanımı

İlk aramaya yatırım yapmak yerine ikinci aramaya yatırım yapmak sizin açınızdan daha iyi olacaktır. Çünkü yatırımınıza daha kısa sürede dönüş alabilirsiniz.

Bu örneği tabloda verecek olursak;

Oyun kelimesinin sizin hedefiniz olduğunu varsayalım:

  • Aranma hacmi oldukça yüksektir.
  • Rekabet üst düzeydedir.
  • İlk sayfada otoriter siteler yer alacaktır.
  • Yatırım hedeflerseniz oldukça yüksek meblağlarda çalışma yapmanız gerekmektedir.
  • Adwords maliyeti de yüksek olacaktır.

Araba oyunları yani long tail keywords aramasının sizin hedefiniz olduğunu varsayalım:

  • Aranma hacmi düşüktür.
  • Rekabet düşüktür.
  • İlk sayfada yer alan sitelere karşı iyi bir çalışmayla galip gelebilirsiniz.
  • Kısa dönemde az bir maliyetle başarı sağlarsınız.
  • Adwords maliyetleri düşüktür.

Long Tail Keywords Avantajları

En büyük avantajı oldukça düşük maliyetle size getiri sağlayacak olmasııdr. Long tail bir aramayla ilk sayfada yer almanız ve otorite kurmanızla birlikte ana kelimede de yol katetmenize olanak sağlayacaktır. Ayrıca ana kelimeye büyük meblağlar harcayıp başarısız olmaktansa bütçenizi birkaç farklı long tail keywords arasında paylaştırırsanız bu durumda ana kelimede de yükselme şansınız olacaktır.

Long Tail Keywords Bulma

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmak için çok uzaklara gitmeye gerek yok. İlk etapda Search Console aracılığıyla bu tarz kelimeleri tespit edebilirsiniz. Ayrıca piyasada yer alan anahtar kelime bulma araçları ile de bu işlemleri yapabilirsiniz. Özellikle Ahrefs vasıtasıyla birçok anahtar kelime tespit edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.