Featured, SEO

LSI Anahtar Kelime Bulmak İçin 4 Yöntem

Modern SEO çalışmalarında çok önemli bir yere sahip olan LSI yani Gizli Semantik İndeksleme anahtar kelimeler, trafiğinizi artırmak ve rekabeti kendi lehinize çevirmek için büyük önem arz ediyor.

Eğer LSI anahtar kelimeleri kullanıyorsanız sektörünüz istediği kadar rekabetli olsun bu kelimeler ile önemli bir avantaj sağlayabilirsiniz. Çünkü bu kelimeler kıyıda köşede kalmıştır ve rekabet seviyesi düşüktür.

LSI – Gizli Semantik İndeksleme Anahtar Kelimeler Nedir?

LSİ (Latent Semantic İndexing) yani Gizli Semantik İndeksleme, kelime anlamı olarak gizli, belli olmayan anlamsal indeksleme olarak nitelendirilebilir. Temel bir açıklama yapacak olursak da SEO uyumlu makale yazımlarında rekabetten korunmak ve kıyıda köşede kalmış ama potansiyel anahtar kelimeleri yazı içerisine gömerek bu yazılardan trafik ve avantaj sağlamaktır diyebiliriz. Bir örnek verecek olursak “Ana anahtar kelimemiz ‘Ayakkabı‘ olsun. Bu kelimenin rekabeti çok üst düzeydedir. Ancak biz bunun kullanımı ‘Erkek çocuk spor ayakkabı modelleri‘, ‘Erkek spor ayakkabı modelleri’ gibi kullanarak hem rekabeti düşürürüz hem de trafik sağlayabiliriz.”

Şimdi sizlere LSI anahtar kelimeleri bulmada işinize yarayacak 4 farklı yöntem anlatacağız.

1) LSI Anahtar Kelime Sadece Eş Anlamlı Kelimelerden İbaret Değildir.

LSI anahtar kelimeleri kullanırken eş anlamlı kelimeleri tercih edebilirsiniz. Ancak sadece bununla sınırlı olmadığını bilmeniz gerekir. Örnek vermek gerekirse “Antalya’nın en iyi plajları” anahtar kelimesini hedefleyen sayfanızda, “Antalya en iyi plaj”, “Antalya en iyi kıyı” ya da “Antalya en iyi sahil” gibi bir kullanım yerine daha farklı terimler tercih etmelisiniz. Yani “Antalya tatil plajları” gibi bir kullanım daha doğru olacaktır.

2) En Büyük Yardımcınız Google Arama Önerileri

Google’da bir arama yaptığınızda sayfanın en alt kısmında kullanıcıya farklı anahtar kelime önerileri yapmaktadır. İşte bu anahtar kelimeler bizler için çok önemli bir ipucudur.

Google Arama Önerileri - LSI
Google ve Google logosu, izinle birlikte kullanılmış olan Google LLC’nin kayıtlı ticari markalarıdır .

Buradaki öneriler kullancıların yapmış olduğu diğer aramalardan esinlenir ve kullanıcıya öneri olarak getirilir. Buradan seçeceğiniz anahtar kelimeler site sahipleri içinde önemlidir.

3) Google Adwords’ün Anahtar Kelime Planlayıcı Aracını Kullanın.

Google Anahtar Kelime Öneri Aracı

Google, Google Adwords aracılığıyla kullanıcılara anahtar kelime önerilerinde bulunmaktadır. Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı bu noktada en önemli araçların başında gelmektedir. Bu araç ücretsiz olmakla birlikte farklı verilerden sunmaktadır. Anahtar kelime aranma hacmi, rekabet ve maliyet gibi veriler bulunmaktadır. Bu aracı kullanarak çok önemli kelimeler yakalayabilir ve bu kelimeleri kazanca dönüştürebilirsiniz.

4) LSIGraph Aracınızı Kullanın.

Yine ücretsiz araçlardan biri olan LSIGraph, özel olarak tasarlanan ve içerik üreticileri için potansiyel bir destek aracıdır.

LSİGraph anahtar kelime aracı

Yukarıda da görebileceğiniz gibi bu araç girmiş olduğunuz anahtar kelimeler için önemli öneriler sunmaktadır.

LSİ Kullanımında Öneriler

İçeriğinizde LSİ kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken bazı noktalar olacaktır.

  • Kullanacağınız LSİ kelimelerin içeriğiniz ve anahtar kelimeniz ile birebir eşleşmesine dikkat edin.
  • Aşırı kullanımdan kaçının. Aksi durumda büyük bir risk altına girer ve cezalar ile karşılaşabilirsiniz.
  • Kullanacağınız kelimeler yazı içerisine doğal olarak yerleştirilmelidir. Zaten LSİ’ın temel amacı da budur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.