Makalelerinizi SEO Uyumlu Hale Getirin!

Makalelerinizi SEO Uyumlu Hale Getirin!

21 Şubat 2019 1 Yazar: Onur Eroğlu

İyi bir makale yazmak hedef kitleye ulaşmanız için yeterli değildir. Ya da SEO uyumlu makale yazmak hedef kitlenin ilgisini çekmeniz için yeterli değildir. Asıl önemli olan kullanıcı odaklı, bilgilendirme odaklı yazdığınız içeriği SEO uyumlu hale getirerek kullanmaktır.

Kaliteli içeriklerinizi SEO uyumlu hale getirmeniz için dikkat etmeniz gereken 4 önemli başlık vardır.

1. Heading Tag Kuralına Uyun.

İçeriğinizi oluşturmaya başlamadan önce kafanızda ana taslağını çıkarın. İçeriğin mutlaka en az 2 adet alt başlığı bulunmasına özen gösterin ve bunları Heading Tag yani alt başlık kuralına uyumlu hale getirin. Kısaca içeriğiniz bir hiyerarşi içinde olmalıdır. Örneğin bu paragraftan önce yer alan “Heading Tag Kuralına Uyun!” başlığı H2 olarak etiketlenmiştir.

  1. İçerik yapısını önce taslak halinde oluşturun. İçeriğinize H3 başlığıyla başlayamazsınız. Eğer site yapınız uygunsa H1 etiketi ana başlığınız olacaktır. Bu nedenle kısa, özet biçiminde bir paragraf ile (ortalama 100 kelime) işe koyulabilirsiniz. Sonrasında ise H2 gelmelidir. Normal şartlarda H2 ardından H3 gelmelidir. Ancak bazı içeriklerde bu mümkün olmamaktadır.
  2. Heading etiketler, anahtar kelimelerinizi yerleştirmek için önemlidir. Alt başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz. Bu size SEO açısından da avantaj sağlayacaktır.
  3.  H2, H3, H4 gibi etiketler konu hakkında detay bilgilerin yer aldığı bölümlerdir.
  4. Her başlığı net ve doğru cevaplar takip etmelidir. İçeriğinizde yer alan alt başlıkların altındaki paragraflar başlıkla ilgili cevapları, açıklamaları yansıtmalıdır. Temanız ve site alt yapınız uygunsa, arama sonuçlarına göre kullanıcılar direkt olarak bu başlıklara yönlendirilecektir. Eğer başlık doğru cevabı içermiyorsa, kullanıcılar için olumsuz olan bu durum arama motoru tarafından da negatif olarak algılanacaktır.

2. Anahtar Kelimeler Önemlidir.

İçeriğinizin konusu hakkında anahtar kelime araştırmanızı mutlaka yapmalısınız. Bunun için birçok araçtan faydalanabileceğiniz gibi sadece Google’dan da faydalanabilirsiniz.

Google Arama Önerileri

Ayrıca Keyword Planner aracılığıyla da anahtar kelime araştırmanızı yapabilirsiniz. Bulacağınız anahtar kelimeleri içeriğinize uygun bir şekilde yedirebilirsiniz.

3. Kullanıcıyla Etkileşime Geçin.

Kullanıcı etkileşimi muhtemelen her site için geçerli olmayabilir. Bizimle iletişime geçin, satın al gibi komutları normal bir blogda kullanamayabilirsiniz. Ancak blog sitelerinde de kullanıcıyı yorum yapmaya teşvik edebilirsiniz. Ya da konuyla alakalı eklentiler, dökümanlar varsa bunlar sayesinde kullanıcı etkileşimi yaratabilirsiniz.

Kullancıyla etkileşime geçme kısmında önemli bir konu vardır. Bu etkileşimi nerede kullanacaksınız. Genel olarak içeriğin son kısmına doğru kullanıcı etkileşimi sağlanmaktadır.

4. Yapı Veri İşaretlemesi Kullanın.

Yapısal verileri içerikleriniz için kullanarak içeriğinizin türünü Google’a bildirerek hedefe daha net ulaşabilirsiniz. WordPress kullanan kişiler için bu konuda eklentiler mevcuttur. Ayrıca Yoast SEO bu konuda dahili bir kısım da sunmaktadır.

Örnek vermek gerekirse bu yazının veri işaretlemesi aşağıdaki gibi olacaktır.

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Blog",
  "url": "https://www.onureroglu.com.tr/makalelerinizi-seo-uyumlu-hale-getirin",
  "name": "Makalelerinizi SEO Uyumlu Hale Getirin!",
  "contactPoint": {
    "@type": "Article",
    "contactType": "Customer"
  }
}
</script>

Kısaca içeriklerinizi kullanıcı odaklı olarak hazırlarken, aynı zamanda da arama motorları için SEO uyumlu hale getirmelisiniz.