Featured, SEO

Meta Description Nasıl Olmalıdır?

Google, her ne kadar meta açıklamalar için bir sıralama faktörü etkeni olmadığını belirtse de meta description dolaylı yollarla da olsa hala önemli bir etken. Kaliteli olarak hazırladığınız bir meta açıklama ile tıklama oranı (TO) arttırabileceğiniz gibi kullanıcıları da sitenize rahatlıkla çekebilirsiniz.

Bu yazımızın devamında sizlere kaliteli ve ilgi çekici meta description nasıl yazılır onu anlatmaya çalışacağız.

Meta Description Nedir?

Kısaca, meta açıklama – meta description sayfanın ne hakkında olduğunu açıklayan bir meta etiketidir. Girdiğiniz meta açıklamalar SERP sonuçlarında yani Google arama sonuçlarında sayfanın başlığının altında görüntülenir.

SEO için Meta Açıklamalar Neden Önemli?

Google, bir süre önce meta açıklamaların sıralamalara bir etkisi olmadığını belirtmişti. Fakat hem yapılan araştırmalar hem de uzmanların görüşleri doğru ve kaliteli bir açıklamanın sıralama için bir gösterge olduğunu belirtiyor.

Yoast tarafından yakın bir zamanda yapılan araştırmaya göre:

  • Google, kişilerin manuel olarak girmiş oldukları açıklamalara bakılmaksızın, gerekli gördüğü taktirde meta description alanları otomatik olarak çeker.
  • Oluşturulan uzun veya kısa meta açıklamalar ile yüksek veya düşük anahtar kelime yoğunluğunun uygulanıp uygulanmadığı önemli değildir.
  • Yapılan araştırmada arama sonuçları üzerinde kullanılan meta descriptionlar eğer otomatik olarak çekilmişse bu genellikle yazının ilk paragrafından alınan metin ile yapılmaktadır.

Araştırmaya https://yoast.com/should-i-write-longer-meta-descriptions-our-research-results/ linkinden ulaşabilirsiniz.

Önerilen / İdeal Meta Description Uzunluğu Nedir?

Meta açıklamalar uzun bir süre 160 karakter olarak sınırlandırıldı. Ancak Google, kısa bir süre deneme yaparak meta description maksimum uzunluğu 320 karakter olarak kullandı. Bu deneme yaklaşık 1 ay sürdü ve sonrasında tekrar eskisi gibi 160 karaktere geri dönüş sağlandı.

Yapılan araştırmalarda en etkili meta description uzunluğunun 130 karakter ile 155 karakter arasında olduğu belirtiliyor.

Buradan anlamamız gereken minimum 130 karakter ile o yazıyı en kaliteli şekilde özetlemek.

SERP’leri Araştırın!

Serpleri Araştırın

Sektörünüzden bağımsız olarak Google arama sonuçları üzerinden belirli aralıklar ile analiz yapın. Bu sonuçları doğru olarak analiz ederseniz kendiniz için en iyi olanı bulabilirsiniz.

Bu araştırma ile rakiplerinizin neleri nasıl yaptığını görebilir, diğer sektörlerdeki durumu öğrenebilirsiniz. Unutmadan şunu da ekleyelim. Bu araştırmayı uzun bir süre yaparsanız daha etkili bir sonuç alabilirsiniz.

Bu araştırmayı nasıl yapacağım dediğinizi duyar gibiyim. Aslında çok basit. Aşağıdaki 3 maddeyi uygulayın yeter.

  • Hedef anahtar kelimenizi belirleyin.
  • Google üzerinde arama sonuçlarını izleyin.
  • Belirli aralıklar ile yaptığınız gözlem sonuçlarını bir Excel ile kayda alın.

Doğru Anahtar Kelime Kullanılan Meta Açıklamalar Etkilidir!

Google ne kadar inkar ederse etsin, yaptığınız aramalarda kullandığınız anahtar kelimeleri genel olarak meta açıklama alanında vurgulanmaktadır. Elbette etkili olduğunu yüzde yüz belirtemeyiz. Ancak genel olarak doğru anahtar kelimelerin kullandığı yazıyı en iyi açıklayan özet işe yaramaktadır.

Örneğin ben yaptığım aramalarda eğer konu hakkında bilgi sahibi değilsem meta açıklamalar ile sonuçlara tıklamaktayım. Yani bana en iyi sonucu vereceğini düşündüğüm siteyi tıklarım.

Trendleri Takip Edin!

Google Arama Motoru

Ortaya çıkardığınız içeriklerinizi oluştururken trendi, gündemi takip edin. Buradan alacağınız ilham ile önce başlığınızı atın, sonrasında ise kaliteli bir meta description yazın. Bunun yanında ise trendi takip ederek de meta açıklamanızı oluşturabilirsiniz. Bu sayede hem güncel kalırsınız hem de metalarınız sayesinde sıralama alabilirsiniz.

Sosyal medyanın bir uzmanı olarak, trendin tam olarak ne olduğunu ve kitleniz için neyin toplanmadığını saptamaya geldiğinizde büyük olasılıkla sektörünüzde yükseliyorsunuz.

Meta Açıklamaları Hazırlarken Özgün Olun!

Yazınız veya siteniz için meta açıklaması oluştururken “en iyi site”, “en iyi ürün” gibi klişe ve boş açıklamalar yerine daha yaratıcı, özgün açıklamalar sitenizin kalitesini arttırabileceğiniz gibi kullanıcıya da güven verebilirsiniz.

Eski İçeriğinizdeki Meta Açıklamaları Yenileyin!

Geri dönerek eski yazılarınızda yer alan meta descriptionları yenileyerek onları güncel tutabilirsiniz. Bu sayede eski içeriklerinizden de trafik alabilirsiniz.

Kaliteli Meta Açıklama Örnekleri

Aşağıda kaliteli  birtakım meta description yer almaktadır. Bu örnekler yurt dışı kaynaklı sitelerden alınmıştır.

İşte birkaç örnek:

  • “Yaralanma durumunda, acı ve ıstırab kişiler için oldukça gerçektir. Bu son blog gönderisinde kişisel yaralanma hakkında avukatlarımızdan daha fazla bilgi edinin.”
  • “İhtiyaçlarınızı karşılayacak, şu anda sevdiğiniz her şeyi yapmanıza yardımcı olacak bir bilgisayar arıyorsanız bu konuda hakkında daha fazlası için teknisyenlerimizi takip edin.”

Meta açıklamalar sektörlere göre farklılık gösterebilir. Kendi sektörünüze uygun en iyi açıklama için mutlaka test yapmalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.