ROI Tabanlı İçerik Stratejisi Oluşturma

İçerik pazarlaması, içerik stratejisi hiçbir işe yaramayacaktır. Yani önce içerik stratejisi oluşturmanız ve ardından da içerik pazarlaması ile birleştirmeniz gerekmektedir. Bu ikisini bir araya getirdiğiniz zaman her şekilde kazanacaksınız.

İçerik stratejisi oluşturmadan içerik pazarlaması yapan bir firma veya kişi, başarıya ulaşamaz. Çünkü stratejisi olmayan bir içerik boştur ve hiçbir işe yaramaz. Hatta yapılan araştırmalara göre bu ikisini bir arada yürüten firma veya kişiler 6 kat daha fazla dönüşüm almaktadır. Bu konu ile ilgili bir görsel var. Burada onu eklemek istiyorum.

B2B Pazarlamacıları Başarı Faktörleri

Bu tabloda B2B pazarlamacılarına son bir yılda katkıda bulunan faktörleri görüyorsunuz. İçerik stratejisi, İçerik Pazarlaması ve İçerik Oluşturma en önemli 3 etken olarak karşımıza çıkıyor.

İçerik Stratejinizi Geliştirmek İçin 6 Temel Kural

İçerik stratejinizi doğru oluşturmaz ve temellerinizi sağlam atmazsanız hayal kırıklığı yaşarsınız. Bu nedenle stratejinizi sağlam temeller üzerine kurmalısınız. Peki bunu nasıl yapacaksınız?

1. Benzersiz Yönlerinizi Ön Plana Çıkarın

Benzersiz Olun

Markanızı tanıtın, markanızın benzersiz yönlerini ortaya çıkarın ve diğer markalardan sizi ayıran özellikleri ele alın. Bu maddeyi iki alt başlıkta ele alabiliriz.

Kendinizi Farklılaştırın

Kendinizi öne çıkarmadan, diğerlerinden farklı olduğunuzu kanıtlamadan öne çıkamazsınız. Bu nedenle önce kendinizi tanıyın ve tanıtın. Bu nedenle strateji oluştururken ilk madde kim olduğunuzu bilmektir. Rakiplerinizden daha iyi neleri sunduğunuzu, neleri daha iyi yaptığınızı öne çıkararak stratejinize başlayabilirsiniz.

Kendi farklılıklarınızı ön plana çıkarırken tüm detayları anlatmalısınız.

Hedeflerinizi Belirleyin

Hedef belirleme strateji için hayati bir öneme sahiptir. Eğer hedef belirlemez ve hedeflerinizi bilmezseniz, başarıya nasıl ulaşacak ve başarınızı nasıl ölçeceksiniz? Merdivenin basamaklarını tek tek çıkmak ve hedefinize ulaşmak sizin için hayati değere sahiptir.

2. Hedef Kitlenizi Tespit Edin

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Herhangi bir marka her insana, her potansiyel kişiye ulaşamaz. Tabi hedefini doğru belirleyemezse. Bu nedenle hedefinizi belirleyerek sadece hedef kitlenizi, ulaşmak istediğiniz noktayı seçmelisiniz. Öncelikle hedefinizi doğru seçebilmeniz için sormanız gereken soruları bilmelisiniz. Bu sorular;

  • Kim? (Yaş, Cinsiyet, Konum, Meslek, Eğitim vb.)
  • Önem derecesi (hobiler, değerler, yaşam tarzı, öncelikler)
  • Ürününüz nereye, kime, hangi soruna hitap ediyor?

gibidir. Yani içeriğinizle müşteriye etkili bir şekilde ulaşabilmek için müşterinizi yakından tanımalısınız. Bu nedenle pazar araştırması yapmalısınız. Anket, birebir görüşme gibi durumları uygulamalısınız.

3. Hedefinize Ulaşmanın En İyi Yolu …

Uzun Kuyruk Anahtar Kelime

Artık stratejimizin en önemli ayağına geldik. Resimde de gördüğünüz gibi hedefinize ulaşabilmeniz için esas önceliğiniz Uzun Kuyruk Anahtar Kelime kullanımı olacaktır. Ancak öncelikle anahtar kelime araştırması yapmanız gerekecektir. Tabi bu sırada da uzun kuyruk anahtar kelimeleri keşfedecek ve kendi yol haritanızı çizmiş olacaksınız. Bu konu için birçok anahtar kelime aracı bulunmaktadır. Google Trends, Ahrefs, Semrush, Google Keywords Planner gibi araçları kullanabilirsiniz.

4. İçerik Oluşturmanın Temelini Bilin

İçerik Oluşturmanın Temeli

Sıra geldi içerik oluşturmanın temeline.Burada belli başlı temel konular bulunmaktadır. İçeriğimizin türü, içerik oluşturma sıklığı, yayınlayacağımız yer gibi. Burada sormamız gereken 3 soru vardır. Nerede, nereye ve ne sıklıkta içerik oluşturacağınızdır. Bu üçü içinde tutarlılık göstermeniz gerekiyor.

Şimdi burada içeriğinizi kendi platformunuzda yayınlayacağınızı varsayıyoruz (Kurumsal sitelerin blog kısımları gibi.). Burada dikkat etmeniz gereken içerik zamanlamasıdır. Yani içeriğinizi yayınlama sıklığınızdır.

5. İçerik Oluşturun

İçerik Oluşturun

Kendimizi tanıdık, hedef kitlemizi belirledik, hedefimizi oluşturduk, dikkat etmemiz gereken noktaları belirledik ve sıra geldi içeriğimizi oluşturmaya. Ancak işimiz bunlarla bitmedi.

İçeriğimiz kaliteli olmalı. Genel geçer bilgi vermemeli. Yani yüzeysel değil detaylandırarak kaliteli bilgi sunmalısınız. Hatta ve hatta günde 10 içerik yayınlayacağınıza hafta da tek ve kaliteli bir içerik yayınlayın. Şunu da unutmayın bir içerik oluşturmak kolay bir iş değildir. Konuyu tespit edersiniz, araştırırsınız, düşünürsünüz ve kendi dilinizi yansıtırsınız, stratejinizi belirlersiniz ve yazmaya başlarsınız. Tüm bu süreç saatler ve hatta günler sürebilir. İşte kaliteli bir içerik böyle ortaya çıkar.

6. İçeriğinizi Yönetin

İçerik Yönetme

İçeriğimizi oluşturduk ve rahat bir nefes aldık sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Sıra geldi içeriğimizi yönetmeye. İçeriğimizi hedefe nasıl ulaştıracağımızı belirlemeliyiz. Yani içeriğimizi pazarlamalıyız. Kendi haline bırakırsak, sadece içerik yayınlamış oluruz. Sosyal ağlarda yayınlamalıyız, tanıtımını yapmalıyız.

SEO Uzmanları, Content Managerlar içeriğimizi oluşturduktan sonra bir Excel tablosu oluşturarak buraya belirli sütunlar eklememizi istiyor. İçerik linki, yayın tarihi, paylaşım linkleri gibi sütunlar ile içeriğimizi kayıt altına almamızın faydalı olacağını öngörüyorlar.

Yayınladığımız içeriği hedeflerimize ulaştırmak için çeşitli yöntemler vardır. E-Bülten ile içeriğimizi tam olarak hedef kitlemize ulaştırabiliriz. Sosyal medya hesaplarımız ile takipçilerimize ulaştırabiliriz. Sosyal ağ reklamlarını kullanarak doğru bir hedefleme ile geniş bir kitleye ulaşabiliriz.

Uzmanların yaptıkları araştırmaya göre içerik pazarlamacıları haftada en az 6 saatlik bir sosyal tanıtım ile yüzde 81 trafik artışı yaşamaktadır. Ayrıca B2B pazarlamacılarının yüzde 85’lik kısmı sosyal medya içeriği oluşturmak içerik pazarlaması stratejisinin en önemli ayağı olarak görüyor. Bu konu ile ilgili bir grafik sunalım.

İçerik Pazarlamacılarına Göre Etkili İçerik Pazarlama Yöntemleri

Gördüğünüz gibi Sosyal Medya İçerikleri ve Sosyal Medya Reklamları içerik pazarlaması için önemli bir etkendir.

HubSpot tarafından yayınlanan verilere göre bu stratejiye uygun olarak oluşturduğunuz içerik pazarlama ile birlikte bir haftalık çalışmanın ardından çalışmanın sonlanması ile birlikte de yükseliş göstermeye devam ediyor.

HubSpot İçerik Pazarlaması ve İçerik Stratejisi Verileri

İnsanlar sürekli arayış içerisindedir. Ayrıca zaman geçtikçe de Long Tail Keyword yani Uzun Kuyruk Anahtar Kelimelere yönelerek arama yapan kullanıcı sayısı bir hayli fazla. Bu nedenle yaptığınız etkili çalışmalar uzun vadede size kazandıracaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir