SEO Çalışmalarınızın Başarısız Olma Nedenleri

SEO Çalışmalarınızın Başarısız Olma Nedenleri

1 Mart 2019 0 Yazar: Onur Eroğlu

SEO, gün geçtikçe kendini geliştiriyor ve değiştiriyor. Google, sürekli olarak algoritma güncellemeleri ile kendini geliştirirken, site sahipleri de sitelerini bu duruma entegre etmeye çalışmaları gerekiyor. Ancak bazen bu algoritmalara karşı kendimizi güncellemeye çalışırken başarısız olabiliyoruz.

SEO çalışmaları yaparken Google’a karşı aldığımız pozisyonda stratejimizi doğru belirlemeniz gerekiyor. Yapacağınız strateji doğru olsa bile yaptığınız çalışmanın eksik veya hatalı olması tüm emeklerinizi boşa çıkarabilir. İşte bu noktada SEO çalışmalarınızı çöpe atabilecek yanlışlar neler onlara bakalım.

SEO Çalışmalarınız Neden İşe Yaramıyor?

Aşağıda yer alan sorunlar genel olarak karşılaşabileceğiniz, hatalı veya eksik olarak yapmış olduğunuz çalışmaları kapsamaktadır.

1. Zayıf İçerik

Arama motoru optimizasyonu çalışmanızın başarısızlığa uğramasının ardından en büyük neden, zayıf içeriğe sahip, kullanıcıların isteklerini karşılamayan sitenizdir. Web siteniz sadece arama motorları veya yönledirici siteler tarafından gerçek kullanıcıların aramasıyla gerçekleşen hedef içeriklerden ziyaretçi alır.

Web sitenizin iyi bir içeriğe sahip olduğundan emin olmalısınız. Özgün ve benzersiz içeriğiniz, SEO kurallarına uyumlu ve kullanıcı odaklı olarak yazılmış olmalıdır. Kullanıcılar tarafından yapılan aramalara net bir şekilde cevap vermelidir. İşte bu noktada çalışmalarınız için başarılı bir adım atmış olursunuz.

2. Güvenilir ve Kaliteli Hosting

Hosting sağlayıcınız web sitenizin performansınız tam olarak yansıtmalıdır. Çünkü web sitenizin arama motoru performansını belirleme de önemlidir. Eğer web sitenizin barındığı hosting, güvenilir ve yeterli değilse arama motoru sıralamanız da büyük sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu nedenle iyi bir hostinge sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

3. İç Link İnşası

Doğru Link İnşası

Web sitenizin iç link inşası, sitenizin algoritma güncellemeleri karşısında ayakta durmasını sağlayan en önemli belirleyicilerden biridir. Kurallara uymak ve kaliteli bir bağlantı inşası oluşturmak başarılı bir SEO çalışmasında iyi bir adım olacaktır.

İç bağlantıları iyi bir şekilde oluşturmanız, kullanıcıların sitenizde daha fazla kalmasını, daha fazla sayfa ziyaret etmesini de sağlayacaktır. Ancak yapacağınız bir hata çalışmalarınızı çöpe atmanıza neden olabilir.

4. Hemen Çıkma Oranı

Hemen Çıkma Oranı

SEO çalışması yapmasanız bile hemen çıkma oranı sitenizin performansını yansıtan en önemli değerlerden biridir. Çünkü sitenizin ve içeriklerinizin kalitesini yansıtır. Google Analytics üzerinden ölçümleyebileceğiniz Bounca Rate yani Hemen Çıkma Oranı, dikkate almanız gereken önemli performans ölçütlerinden biridir.

Uzmanlara göre ortalama yüzde 60 hemen çıkma oranı idealdir.

5. Yanlış SEO Stratejisi

Tüm teknik geliştirmeleri doğru olarak yapsanız bile, SEO Stratejinizin doğru ve güncel olduğundan emin olmalısınız. Her SEO uzmanı kendine has SEO tekniği ve stratejisi geliştirir ve bunların performansından emin olur. Ancak algoritma güncellemelerine ve arama motorunun isteklerine karşı modası geçmiş SEO teknikleri, sizi bir adım öne geçireceği yerde bir adım geriye götürecektir.

6. Kullanıcıların Sitede Kalma Süresi

Bir ziyaretçinin sitenizde geçirdiği süre, sitede kalma süresi olarak tanımlanır. Bu süre, standartlara ulaşamazsa performansınızın kötü olduğunu anlayabilirsiniz. Yani kullanıcıların sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlamalısınız.

7. Beklentilerdeki Sürenin Kısa Olması

İnsanlar, genel olarak çok kısa sürede sonuca ulaşmak ister. Ancak birçok alanda olduğu gibi SEO’da da bu çoğu zaman mümkün olmuyor. Yaptığınız çalışmaların oturması, arama motorunun sitenizin keşfetmesi, kullanıcıların sitenizi keşfetmesi zaman alabiliyor. Yani sabırsız olmanız performansınızı da olumsuz etkileyecektir.

8. Mobil Uyumluluk ve Duyarlı Tasarım

8. Mobil Uyumluluk ve Duyarlı Tasarım

SEO teknikleriniz doğru ve geliştirmelerinizde düzgün bir şekilde ilerliyor. Ancak bir yanlış giden bir şeyler var. Günümüzde kullanıcıların yüzde 50’sinden daha fazlası mobil cihazları kullanmakta. Yani aramaların büyük bölümü mobil üzerinden gelmekte. Ancak sitenizin mobil versiyonu ya da responsive yani duyarlı tasarımı yok. İşte bu noktada tüm emekleriniz boşa gidebilir. Bu nedenle sitenizin tasarımının güncel olduğundan, mobil uyumlu ve duyarlı olduğundan emin olun.

Duyarlı Site Kontrolü

Sitenizin mobil uyumluluğunu kontrol için Google Mobil Uyumluluk Testi aracını kullanabilirsiniz. Duyarlı görünüm için Chrome İnspect Tool (Sağ tık, incele) kullanarak kontrol sağlayabilirsiniz. Ayrıca https://ready.mobi/ bu site üzerinden de kontrol edebilirsiniz.

Sonuç

Sonuç olarak yukarıda saydıklarım dışında birçok neden SEO stratejinizin boşa gitmesine neden olabilir. Bu nedenle çalışmalarınızı ve geliştirmelerinizi düzgün yaptığınızdan emin olun ve kendinizi sürekli güncel tutun. Doğruları ve yanlışları keşfetmeye hazır olun. Olumsuz durumlarda yedek planınızı hazır tutun. Yanlış giden bir şeyler olduğunda stratejinizi değiştirmeye hazır olun.

Siz de stratejilerinizi boşa çıkaran hataları sizlerde yorum olarak iletebilirsiniz.