SEO Case Study: "6 Ayda %891 Organik Trafik Artışı"

SEO Case Study: “6 Ayda %891 Organik Trafik Artışı”

  • Home
  • Featured
  • SEO Case Study: “6 Ayda %891 Organik Trafik Artışı”
SEO Case Study

Birazdan sizlere adım adım detaylarını anlatacağım SEO Case Study – Vaka Çalışması ile bir müşterimin e-ticaret sitesinde organik trafikte %891 ve gelirini %1.465 oranında nasıl artırdığımı görebilirsiniz.

6 Ayda Gelinen Durum ve Yapılanlar

Organik Trafik Artışı
Organik Trafik Artışı

Evet yukarıda da 6 ay içerisinde web sitesinin organik trafik artışı görebilirsiniz. Peki bu noktaya nasıl gelmeyi başardık? İşin özü şu şekilde;

  1. Kullanıcılarınızın niyetini anlayın: İçeriğinizin bu amacı yerine getirdiğinden emin olun. Bunu, planladığınız yepyeni yayınlara veya mevcut bir içerik parçasını iyileştirerek uygulayabilirsiniz.
  2. UX sinyallerini dikkate alın: Bekleme süresini , organik TO ve hemen çıkma oranını optimize edin.
  3. Rakiplerinizi iyi analiz edin.
  4. Anahtar kelime analizi ile anahtar kelime boşluklarını doldurun.

Adım #1: Anahtar kelime araştırması

Çalışma Sonrası Anahtar Kelime Performansı
Çalışma Sonrası Anahtar Kelime Performansı

Anahtar kelime araştırması, SEO çalışmasının temelini oluşturan bir adımdır. Bu adımda hem müşterimin hem de rakiplerin web siteleri analiz edilerek anahtar kelimeler ortaya koyuldu hem de anahtar kelime boşlukları yakalanarak kısa vadede bir yükseliş sağlamamıza yardımcı olacak avantajlar yakalandı. Sonrasında bu anahtar kelimeler siteye doğru bir şekilde yerleştirilerek çalışmanın temelleri oluşturuldu.

Burada kullandığım araçlar;

  • LSIGraph
  • Ahrefs
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı
  • SEOMonitor
  • Google SERP

Adım #2: İçerikleri Optimize Etme

İçerik her zaman kraldır. Özellikle doğru ve etkili bir şekilde kullanıcıyı harekete geçirici olarak yazabiliyorsanız, tadından yenmez. Peki bu müşteri özelinde ne mi yaptık?

  • Tüm kategorilere uygun bir şekilde içerik girdik.
  • Anasayfanın metin oranını artırdık ve uygun bir şekilde içerik girdik.
  • Tüm ürünlerin açıklamalarına anahtar kelime optimizasyonu dahilinde oluşturduk.

Adım #3: On Page SEO Optimization

Sayfa içi SEO yani On Page SEO çalışmalarında müşteri özelinde müdahale edemediğimiz noktalar vardı. Sayfa hızı, htaccess dosya müdahalesi gibi. Çünkü müşteri İdeasoft kullanıyordu. Buna rağmen müdahale imkanı bulunan tüm alanlara dokunduk. Ne mi yaptık?

  • Heading tag yapısı
  • Meta title kontrolleri ve yeniden yazılması
  • Meta description kontrolleri ve yeniden yazılması
  • İçerik kontrolleri
  • Duplicate kontrolleri

Sitede çok sayıda boş meta description ve title bulunuyordu. Öncelikle bunlar oluşturuldu. Ardından var olan ve rastgele girilmiş olanlarda kontrollü bir şekilde düzenlendi.

Diğer taraftan kırık linkler, heading tag kontrolleri de sağlandı ve düzenli bir şekilde çalışma yapıldı.

Adım #4: İç Link İnşası

Sitedeki bir diğer sorunda hiç kuşkusuz iç link inşasındaki sorundu. Benzer ürünler arasındaki bağlantılar, ürünler arasındaki ilişkiler Search Console ve Google Analytics üzerinden kontrollü bir şekilde tespit edilerek temiz bir link inşası oluşturuldu.

Adım #5: Blog Oluşturulması

Siteye bir blog alanı oluşturularak buradan kullanıcıyı harekete geçirici bir içerik politikası güdülerek ilgili ürünlere yönlendirme sağlandı.

Adım #6: Teknik SEO Kontrolleri

En önemli aşamalardan biri de Teknik SEO üzerindeki kontroller oldu. Özellikle çok fazla ürün olmasından ötürü tüm ürünler analiz edilerek hem karlılık oranı yüksek hem de satış oranı yüksek ürünleri ön plana çıkararak tarama bütçesi optimizasyonu sağlandı. Başka ne mi yaptık?

  • Kırık link kontrolleri
  • 404 kontrolleri
  • Tarama hataları
  • Tarama bütçesi optimizasyonu
  • Kullanıcı dostu kalıcı bağlantılar

Sonuç

Evet sonuç ne mi oldu? Gelin bakalım..

Search Console Verileri

Search Console Performansı
Search Console Performansı

Belki de en çok önem verdiğim konulardan biri Tıklama Oranı yüzdesi. Yukarıda da görebileceğiniz gibi tıklama oranını neredeyse 2,5 katına çıkarmayı başardık. Elbette tıklama sayıları ve gösterim sayılarında yükseliş de gözden kaçmamalı. Tıklama oranı neredeyse 15 katı artmışken, gösterimde 6 katı bir yükseliş sağlandı. Sıralamalardaki konum ortalaması ise 6.8’den 5.2’ye yükselmiş durumda.

Google Analytics Organik Trafik Verileri

Google Analytics Organik Trafik Verileri
Google Analytics Organik Trafik Verileri

Evet. Google Analytics verilerini yukarıda görebilirsiniz. Organik trafik artışı, sayfa görüntüleme sayısı, oturum süresi ve hemen çıkma oranı gibi verilerdeki gelişimler açık bir şekilde görülebilir.

Gelir Artışı

Gelir Artışı
Gelir Artışı

Bu müşterinin geliri 6 ayda %1.471 oranında artmış durumda. İşlem sayısı %910 ve ortalama sepet değeri de %13 oranında artarken, e-ticaret dönüşüm oranı %25 oranında artış gösterdi.

Kısaca doğru bir çalışma stratejisi ile kontrollü bir ilerleme ile olağanüstü bir performans elde etmek mümkün. Sizde SEO hizmeti almak istiyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz.

Onur Eroğlu

SEO Uzmanı, Python öğrenicisi, İktisatçı ve kendini gelişmeye adamış bir birey.

Blog Comments

Burası kalitenin bir numaralı adresi, hocam gerçekten çok teşekkür ederim.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.