SEO

SEO İçin Meta Tagları Anlamak

SEO konusunun en önemli unsurlarından biri olarak düşündüğüm Meta Tag, son zamanda değerini giderek yükseltmiş oldu. Birçok SEO uzmanı, son dönemde meta taglar üzerinden çalışmalar yaparak çok iyi verim almaya başladı. Aslında sadece Google taraflı değil diğer arama motorları içinde önemli bir kriter metalar.

Özellikle e-ticaret sektöründe yer alan sitelerin çoğunlukla XML dosyalarından ürün çektiklerini düşünürsek, eğer verileri olduğu gibi bırakırlarsa SPAM riski ile karşı karşıya kalabilirler. SPAM olmasa bile aynı film sitelerinde olduğu gibi açıklamaları ve meta açıklamaları özgün olarak girmemeleri durumunda diğer birçok siteden farkları kalmayacaktır. Bu nedenle özellikle Meta Description açıklamalarını gerekli kurallar çerçevesinde ve özgün olarak girmek gerekmektedir.

Meta Description ve Gerekli Kurallar

Meta Tagların Önemi

Öncelikle Google Kasım Güncellemeleri ile ilgili makalemde descriptionlar ile ilgili yeni bilgiler vermiştim. Normalde 160 karakter olan descriptionlar Kasım ayı sonu itibariyle ortalama 222 karaktere ulaşmış durumda. Bunun yanı sıra da ülkelere göre değişiklikler mevcut. Mesela Türkiye’de yaptığım tespitler sonucu ortalama 300 – 350 karakter arasında bir açıklama mevcut. Yine Google aramalarda 2 satır olan descriptionları 4 satıra çıkarmış durumda.

Neyse asıl konumuza geri dönelim. Descriptionlar, bir içeriğin özeti niteliğindedir. Google, resmi bloğundan yaptığı açıklamalarda descriptionlar için bir sınır koymadığını belirtse ve descriptionları yazıyı en kısa şekilde en iyi özetleyecek şekilde yapılması gerektiğini belirtiyor. Ayrıca bu konuya bir de örnek sunuyor.

Google Title ve Description Örneği

Description yazarken yapılan belli başlı hatalar var. Blog yazarları bu konuda çok daha fazla hit alabilmek adına sadece anahtar kelimeler ile dolduruyor description alanlarını. Bu tamamen yanlış bir uygulamadır. Elbette description da anahtar kelimeyi kullanmak gerekiyor. Ancak bunu cümle içerisinde doğru bir şekilde kullanmak gerek. Burada kendimden örnek vereyim. Bir arama sonucu hangi siteye tıklayacağıma özet alanını yani description alanını okuyarak karar vermekteyim. Eğer ilgimi çekerse o siteye girerim. Ki birçok kişi de bu şekilde yapmaktadır. Aslında description yazarken 1000 – 2000 kelime yazdığınız makalenizi orada 15 – 20 kelime ya da bir iki cümle ile aşırıya kaçmadan özetlemeye çalışıyorsunuz. Bence bu bir yetenek işidir. Gerçi 1000 kelime kaliteli bir makale yazan arkadaş orada 2 cümle ile özetleyebilir o konuyu, bu da başka bir mevzu.

Kasım ayında descriptionlarda gördüğüm bir diğer farklılık ise Google, çoğu sitede descriptionları paragraf içerisinden çekerek oluşturmuş. Muhtemelen dört satıra tamamlamak için olduğunu düşünüyorum. Ancak birkaç sitede de iki satır olarak kalmaya devam etmiş ve onları da meta alanlarından alıyor. Sanırım bu konuda denemeler yapıyor.

Meta tagları anlayabilirseniz ve sitenizde doğru kullanım sağlayabilirseniz Google tarafından gerekli değerleri görebilirsiniz. Bundan 2 – 3 yıl kadar önce SEO, backlink üzerine kurulu bir sistemdi. Fakat geldiğimiz durumda bu optimizasyona döndü ve SEO’nun temeli Site İçi SEO yani On Page SEO oldu. Burada da temeli metalar oluşturuyor.

Meta Title ve Önemi

Meta title ise SEO için bir diğer önemli konu. Yazınızın başlığını oluştururken title yani başlık yazıyı en iyi şekilde yansıtmalı ve diğer taraftan da içerisinde anahtar kelimeyi geçirmelisiniz. Hatta bu sırada da anahtar kelimenizi başta kullanmaya gayret göstermelisiniz. Hatta ve hatta başlıklarınızda uzun kuyruk anahtar kelime olarak bilinen Long Tail Keywords ile çalışmanız size farklı kapılar açacaktır. Özellikle rekabeti yoğun sektörlerde uzun kuyruk kelimeler sizi ön plana çıkaracaktır.

Sayfa başlıkları konusunda Google dökümanına linkten ulaşabilirsiniz: https://support.google.com/webmasters/answer/35624?hl=tr

Sayfa başlıklarınızı oluştururken yazınızı iyi yansıtması bir tarafa aynı zamanda da ilgi çekici olmasına özen gösteren. Buna bir örnek verelim. 

Örnek:

Ana başlığımızın “Kış Modası Kombinleri” olduğunu düşünelim. Bu biraz sade oldu değil mi? Biz bunu “2018 Kış modası Kombinleri” olarak değiştirirsek sizce ilgi çeker mi? 

Eğer SEO Tool kullanmayı biliyorsanız anahtar kelime araştırmasında trendlere bakarken dikkatinizi çekecek bir konu olacaktır. Bu konu kullanıcılar arama yaparken genellikle keywordlerin sonuna “Nedir?, İpuçları, Nasıl Yapılır?, Önerileri, yıl veya tarih gibi belirtici noktalar” kullanmaktadırlar.

Ben burada kendimden bir örnek sunmak istiyorum. Birkaç önce global bir şirket için yazmış olduğum bir tanıtım yazım şu anda Featured Snippet kısmında yer alıyor. Geçtiğimiz hafta bu aramada sitem dördüncü sırada olmasına rağmen “Featured Snippet” kısmında yer alıyordu. Bugün ise hem birinci sıradayım hem de snippet kısmındayım.

Featured Snippet ve Title Kullanımı

Diğer Meta Taglar ve Kullanımları

Hepimizin bildiği gibi meta tag kullanımı title ve description ile sınırlı değil. Daha birçok meta tag kullanımı var. Bunlardan biri 2017 yılına gelene kadar Meta Keyword olarak biliniyordu. Lakin Google tarafından yapılan açıklamada meta keywordlerin hem önemini yitirdiği hem de yanlış kullanımda zarar verebileceği açıklandı. Nitekim artık bu kuralı bilen kişiler meta keyword kullanımını sonlandırdı.

Bir diğer meta tag ise Canonical’dır. Canonical, özellikle Duplicate Content sebebiyle ceza almanızı engelleyecektir. Yani bundan sonra kullanacağım sayfalar Duplicate yani ikiz sayfalar değil alt sayfalardır anlamına gelmektedir. Bu nedenle Meta Canonical kullanımı tavsiye edilmektedir.

Örnek Canonical Kullanımı:

<link rel=”canonical” href=”https://www.onureroglu.com.tr/” />

Üstte verdiğim örnekteki gibi kullanım idealdir. Burada site adresinizi yazarken link sonunda “/” kullanmaya özen göstermelisiniz. Bu meta ile arama motorlarına benim sitemin doğru adresi bu. Bu adres dışındakileri dikkate almayın gibi bir mesaj vermiş olmaktasınız. Canonicallar, sadece Google değil Bing, Yahoo, Yandex gibi arama motorları tarafından da tanınmaktadır. Canonical, tıpkı diğer metalar gibi <head> </head> tagları arasında olmalıdır.

Bu taglar dışında kullanılan Meta Author Tagı, arama sonuçlarında yazar adının görünmesi konusunda bir avantaj sağlamaktadır. SEO için çok da önemli olmasa da arama yapan kullanıcıların dikkatini çekebilir ve sitenize girmesini sağlayabilir.

Örnek Kullanım:

<meta name=”author” content=”Yönetici veya Yazar İsmi” />

Meta Owner Tagı ise, site hak sahibini belirtmek için kullanılmaktadır. Firma ise firma adı, kişi ise kişi adı kullanılabilir.

Örnek Kullanım:

<meta name=”owner” content=”Onur Eroğlu” />

Bir diğer çok kullanılan meta ise Meta Copyright Tagı olarak karşımıza çıkar. Sitenin açılış yılını belirtmek için kullanılır.

Örnek Kullanım:

<meta name=”copyright” content=”(c) Site Açılış Yılı” />

Genelde en çok kullanılan Meta Taglar bunlardır. Zaten birçok SEO Uzmanı bu tagları tercih etmektedir.

Konuyla ilgili sorularınız var ise konu altından Yorum bölümünü kullanarak veya Onur Eroğlu İletişim kısmından sorabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.