SEO

SEO SWOT Analizi İlişkisi

SEO her ne kadar basit gözükse de temelinde oldukça komplike bir işlemler topluluğudur. Yoğun bir emek harcarsınız ve bu emeğin karşılığını almak için bir süre beklersiniz. Sonucu aldığınızda ise emeğinizin karşılığını gördüğünüz için mutlu olur ve yolunuza daha emin adımlar ile devam edersiniz.

Şimdi bu yazımızda sizlere SEO’dan çok SEO planlamasını ve SEO’ya uzanan adımların hazırlanışı ile birlikte bir projenin analizi hakkında bilgiler veren SWOT Analizi ilişkisini bir araya getireceğiz. Sanırım öncelikle SWOT Analizi Nedir? sorusuyla başlamak doğru olacaktır.

SWOT Analizi Nedir?

Dört farklı bölümden oluşan SWOT Analizi, bir projeye başlarken yapılması gereken analizleri ele almaktadır. Dört farklı kelimenin baş harflerinden oluşmaktadır. Strengths, Weaknesses, Opportunities ve Threats.

SWOT Analizi Tablosu

Şimdi burada üst kısım projenin Güçlü ve Zayıf yönlerini temsil etmektedir. Alt kısım ise Fırsatlar ve Tehditler olarak nitelendirilmektedir. Yani bir projeye başlarken bu kısımların cevaplarını aramalısınız. Burada ilk satır amacınıza ulaşmada yardımcı olabilecek faktörleri ayrıntılarıyla ele almanızı sağlar. Aynı şekilde ikinci satır ise hedefinize giden yolda karşınıza çıkabilecek fırsatları ve tehditleri ortaya çıkarmanızı sağlayacaktır.

  • Projenin güçlü yanları
  • Zayıf yanları
  • Fırsatlar
  • Tehditler

SEO ve SWOT Analizi İlişki

SEO çalışması da bir proje olarak nitelendirilebileceği için SWOT Analizi uygulanabilir. Daha doğrusu uygulanması durumunda daha net sonuçlar alınabilir. Şimdi SWOT Analizinde, SEO için sorulması gereken sorulara ya da başka bir değişle yapabileceklerimize bir bakalım.

Güçlü Yönler

  • Eğer doğru çalışmalar yaparsak arama motorlarında üst sıralara yükselebiliriz.
  • Bir projeye giriyorsak, o alanda uzmanlığımız vardır veya ekibimiz bu konuda yeterlidir.
  • Planlama

Bu maddelerde başarı sağlayabiliriz ve bu konular bizim güçlü yönlerimiz olacaktır.

Zayıf Yönler

  • Rakipleriniz tarafından saldırıya uğrayabilirsiniz.
  • Sitenizi iyi optimize etmemiş olabilirsiniz.
  • Rakiplerinizi iyi analiz etmemiş olabilirsiniz.
  • Sektörünüzde rekabet çok yüksek olabilir.
  • Sektöre ve arama motorlarına ayak uyduramayabilirsiniz.
  • SEO konusunda bilginiz olmayabilir.
  • SEO ekibiniz olmayabilir.
  • Dönüşümlerinizi takip edemeyebilirsiniz.
  • Sürekli içerik giremeyebilirsiniz.
  • Eski ve kaliteli rakipler.
  • Yanlış kullanım.

Zayıf yönler konusunda daha çok soru sorabiliriz. Ancak temelde bu sorular ve maddeler yeterli olacaktır.

Fırsatlar

  • Tanıtım yapabileceğiniz mecralar. (Sosyal medya, blog, forum)
  • Yararlı ve kaliteli içerik ile ön plana çıkabilme.
  • Otorite oluşturarak kalıcı ve görünür olmak.
  • A/B testleri ile iyi olanı seçerek sunabilme.
  • Rakipleri bulmak ve analiz etmek.
  • Bilgiye ulaşım kolaylığı.
  • Arama motoru reklamları ile görünür olmak.

Aslında fırsatlar sektöre göre değişmektedir. Bu nedenle sektörel bazda araştırma yaparak fırsatları değerlendirmek gerekir.

Tehditler

  • Rakipler arasında uçurumlar.
  • Tecrübesizlik.
  • Yetersiz ekip ve ekipman.
  • Kullanıcı psikolojisi.
  • Arama motorlarında yaşanan dalgalanmalar.
  • Arama motoru cezaları.
  • Rakiplerinizin de sizi analiz edebilmesi.

Ve daha uzayıp gidebilecek maddeler. Tüm bunları iyice ele alıp eksileri ve artıları bir araya getirmek gerekmektedir. Ayrıca bir projeye başlarken kendiniz SEO bilmeseniz bile eğer WEB dünyasına önem veriyorsanız mutlaka ekibinizde SEO bilen birisi olmalı veya bir SEO Ajansı ile çalışmalısınız.

NOT: Yabancı kaynaklardan araştırmalar bir araya getirilerek oluşturulmuştur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.