SEO

SEO ve İçerik İlişkisi

Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO, günümüzde sadece bireyler için değil firmalar için de önemli bir konuma geldi. Kurumsal SEO, son dönemde giderek popüler hale gelmekle birlikte aynı zamanda SEO’da kendi içerisinde farklılaşmalar geçiriyor.

SEO, ilk çıktığı zaman ile şu anda geldiğimiz noktada farklı değişimlere uğradı. En basit örneğiyle tamamıyla farklılaşarak optimizasyonun yoğun olduğu bir çalışma haline geldi. Ancak şunu da unutmamak gerekir geçmiş ile optimizasyonu birleştirerek SEO başarısı elde edilebilir. Diğer taraftan da her zaman olduğu gibi SEO ve İçerik İlişkisi sürmeye devam ediyor.

SEO ve İçerik Kalitesinin Önemi

SEO ve İçerik

SEO sektöründe olanlar bilir. “İçerik her zaman kraldır.” şeklinde kullanılan sözü. Bu söze yüzde 50 ihtimalle katıldığımı söyleyebilirim. Ancak içerik tek başına yeterli değildir. Backlink, optimizasyon, Site İçi SEO ve Site Dışı SEO gibi kavramlar hala önemlidir. Ancak bu başka bir konu ve bu konu hakkında bilgileri SEO kategorimizden elde edebilirsiniz.

Bilindiği üzere herhangi bir siteye içerik, meta description yazılırken en önemli ve kati kural özgünlüktür. Yani daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış olmasıdır. Diğer taraftan da ek olarak kalite içerik velinimettir diyebiliriz. Kaliteden kastımız da medya ile desteklenmiş, SEO uyumlu içerik olması en önemli konulardır.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Olur?

SEO kriterlerine yani H taglarının kullanımına, kullanıcı deneyimine yani okunabilirliğine, içeriğin grafik, şekil, resim ve video gibi materyaller ile desteklenmesine ve bu içeriğin akıcılığı bozmadan belirli bir uzunlukta olmasına biz SEO uyumlu içerik adını veriyoruz. Elbette bu demek değil ki her resimli, videolu uzun içerik SEO uyumludur. Elbette böyle birşey diyemeyiz. Bu nedenle bu kriterler belli olsa da kısmen de siz belirlersiniz bunu. Tecrübe ederek, çevrenizden edinimler çıkararak bazı şeylerin farkına zamanla varırsınız.

Sanırım tam bu durum için mükemmel bir örneğim var elimde. Geçtiğimiz günlerde bir proje için bir forumda çok satan bir makale yazarı ve grubundan bir sipariş verdim. 100 kelime 1 TL olarak anlaştım. Normalde 1.50 TL şeklindeydi. Her neyse yazılar geldi. Durum aşağıdaki gibi. Soldaki onlardan gelen yazı. Sağdaki ise benim o yazıyı düzenlediğim hali.

SEO Uyumlu İçerik Örnek

Bence yorum sizin. Siz olsanız hangisine değer verirdiniz? Yorumlarınızı bekliyorum.

Makale Kelime Sayısı Etkisi

Makale kelime sayısı aslında oldukça önemli bir durum. Bu konuda yabancı bir kaynağın yaptığı araştırmayı sizler ile paylaşmak istiyorum.

Makale Kelime Sayısı Etkisi

Bu grafik kelime sayısı arttıkça elde edilen paylaşım sayısını gösteriyor. Yani kelime sayınız ne kadar artarsa okuyucuların paylaşım sayısı da aynı oranda artıyor.

Makale Kelime Sayısı Sıralama Etkisi

Bu grafik ise kelime sayısı azaldıkça sıralamalarda yaşanan düşüşleri ele alıyor. Yani anlayacağınız uzun ve kaliteli içerikler ile her zaman kazanırsınız.

Sonuç olarak buradan çıkarmanız gereken konunuzla alakalı en iyi yazıyı yazarak etkileşime girmesini beklemelisiniz. Medya öğeleri ile desteklemelisiniz. Sosyal ağlarda paylaşmalısınız.