İçeriğe geç

Sosyal Medya Yönetimi Basit Bir Konu Değildir!

Dijital platformlar markaların kitlelerine hızlı ve pratik şekilde ulaşabilmesi açısından günümüzde her marka için kullanılması şart hale gelmiştir. Dijital dünyaya adım atmak için gerekli en önemli adım şüphesiz ki başlamak olacaktır. Başlarken markamızı ve kitlemizi tanıyarak hangi platformlarda yer alacamıza karar vermemiz gerekir. Buradaki önemli nokta tek bir platform tercih etmemek olacaktır. Birçok platformda eş zamanlı paylaşımlar yapmak markayı çeşitli kitlelere daha kolay ulaşılabilir hale getirir. Hayatın her alanında online olarak var olduğumuz sosyal medya platformlarında kurumsal dilimizin hayatımıza entegre edilmiş biçimde olması gerekir. Kurumsal dilimizin hedef kitlenin özel hayatına hitap etmesindeki amaç kitleye, “onları anladığımızı” hissettirmektir. Böylece hedef kitlemiz ve markamız arasında bağ kurmamız kolaylaşacaktır. 

Paylaşımları yaparken her platform için eş zamanlı aylık plan hazırlamak şarttır. Aylık planda ne sıklıkla paylaşım yapılacağı, hangi içeriklerin paylaşılacağı ve hangi özel günlerin kutlanacağı gibi segmentler belirlenebilir. Özel günleri kutlamak şüphesiz ki marka iletişimini güçlendirir. Bunun yanında hedef kitleye kendilerini özel hissettirecek spesifik paylaşımlar yapmak markamıza uzun vadeli etkileşimlerin kapısını açar. Sadece markamıza özel günler üreterek hedef kitlemize kendisini özel hissettirmek kalıcı etkileşimler getirmesinin yanında marka bilinirliğimizi de artıracaktır. 

Sosyal medya hesaplarımızda kullanıcıları olabildiğince etkileşim içinde tutmak için doğru stratejiler geliştirmeliyiz. Sosyal medya içeriklerini, belirlediğimiz iç görüler ve mottomuz ışığında oluşturmalıyız. Hangi platform için içerik hazırlayacak olursak olalım kurumsal dilimizi sosyal medya içerikleriyle pekiştirmek gerekir. Hedef kitlesini daha çok etkileşime geçirmek ve onları sosyal medya hesaplarımızda daha fazla zaman geçirmesini sağlamak için içeriklerimizi oyunlaştırmalıyız. Sunduğumuz ürün, hizmet veya kampanyaları takipçilerin katılabileceği şekilde oluşturmak marka tanınırlığını dolaylı yoldan artıracaktır.  Instagram canlı yayınları, Youtube videoları, Instagram’da oyunlar üretmek gibi paylaşımlar bunlara örnektir. 

Dijital pazarlama sürecinde yapılan paylaşımların karşılığını hemen almayı beklemek bizi sadece hayal kırıklığına sürükleyecektir. Dijital platformlarda paylaşımlarımızın sonucunu en az 6 ay sonra görebiliriz. Bu süreç hem içeriklerimizi oturttuğumuz hem de hedef kitlemizi şekillendirdiğimiz bir dönemdir. Paylaşımlarımızın kalitesi için ortak dil ve ortak tasarım kadar devamlılığımız da bir o kadar önemlidir.  Sosyal medya yönetimi serüvenimizde planlı olmak, doğru iletişim dili kullanmak ve bunları devamlı yapmak markamızı istediğimiz noktaya ulaştıracaktır. 

Tarih:Faydalı Bilgiler

5 Yorum

  1. EVİSSA EVİSSA

    çok iyi bir konuya değinmişsiniz keşke herkes bu bilinçte olsa yani sosyal medya yönetimi çok basitmiş gibi bir algı var millette halbu ki içerik üretmek başlı başına büyük bir problem yani

  2. kokopit kokopit

    Bende çok zorlanıyorum, günde 2 içerik hazırlamak bile saatlerimi alıyor

  3. Eray Eray

    Merhaba. Yazdığım bir kodla alakalı bir sorunum var. Size ulaşmak için iletişim kısmındaki email adresinden yazmaya çalıştım ama ileti ulaşmadı. Bir e-posta hesabınız varsa size ulaşıp sorunumu anlatmak isterim. Dilerseniz buradan da yazabilirim.

Onur Eroğlu için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.