Teknik SEO İçin 8 Önemli İpucu

Teknik SEO İçin 8 Önemli İpucu

20 Ocak 2018 3 Yazar: Onur Eroğlu

Teknik SEO, SEO için önemli bir noktada yer almaktadır. Sitenin kodlama yapısı, kullanıcı deneyimi gibi önemli faktörler ziyaretçiler ve özellikle Google tarafında önemli bir etki yaratmaktadır.

Site İçi SEO, Site Dışı SEO derken Teknik SEO da bir web sitesine SEO yaparken dikkat edilmesi gereken ve en önemlisi önem verilmesi gereken adımlar arasında yer alıyor. Ayrıca Teknik SEO’da çeşitli adımlardan oluşmaktadır. Bu adımları yerine getirerek bu kısmı başarıyla tamamlayabilir ve sitenizin arama motorlarında görünür olmasını sağlayabilirsiniz.

Teknik SEO Checklist – Teknik SEO Maddeleri

Teknik SEO Maddeleri

Teknik SEO Checklist yani Teknik SEO Maddeleri aşağıdaki gibi listelenebilir;

1. HTTPS Kullanımı: SSL kullanımı özellikle 2017 yılı ile birlikte önemli bir hale geldi ve şu anda arama motorlarında sıralamaya giren sitelerin yüzde 90’lık bir kısmı SSL kullanmaya başladı.

SSL Kullanın

SEO’da önemli bir adım olan güvenlik SSL ile birlikte öne geçmeniz için bir avantaj sağlıyor. SSL ilk çıktığında oldukça karmaşık olsa da zamanla bu süreç basite indirgendi ve artık SSL geçiş süreci oldukça kolaylaştı. Ayrıca bu süreçte çok büyük kayıplar yaşanmadan siteniz durumunu korumaya devam edebiliyor.

SSL geçişi SEO ve SEM açısından bir zorunluluk olarak nitelendirilmeye başlamıştır. Bu nedenle SSL kullanımı size avantaj sağlayacaktır.

2. AMP Kullanımı: Google, AMP kullanımı ilk teşvik ettiğinde sorunlar vardı. Reklam geliri düşüşü, ziyaretçi düşüşü gibi. Ancak zaman içerisinde sık yaşanan güncellemeler ile bu sorunların önüne geçildi ve AMP kullanımı artık bir zorunluluk haline geldi.

AMP Kullanımı

AMP ile mobilde siteler hem daha hızlı açılır bir hale geldi hem de kullanıcı deneyimi açısından büyük bir avantaj oluşturdu.

3. Semantik İşaretlemeleri Düzenleme: Google tarafından verilerinizin anlaşılması ve bunun yanı sıra akıllı kartlar ile sesli aramaları göstermek için Semantic Markups yani Semantik İşaretlemeler doğru olduğundan emin olmalısınız.

Semantik işaretlemeler aslen önemli noktaların vurgulanması için kullanılan HTML etiketlerdir. Semantik işaretlemelere kısaca örnek vermek gerekirse H tagları örnek gösterilebilir. H1, H2 gibi taglar en basit örneklerdir.

4. 404 Hataları: Kısaca çıkmaz sayfalara yani bozuk sayfalara özel tasarımlar ile müdahale ederek kullanıcıları kaybetmez ve hataların önüne geçebilirsiniz. Bulunamayan sayfalar özel tasarımlar yapmanız sizin için bir avantaj olacaktır. Bu UX yani kullanıcı deneyimi için de önemli bir durumdur.

Özel 404 Sayfaları

Kullandığınız sitenin tarzı ne olursa olsun, hangi analizi kullanırsanız kullanın mutlaka 404 sayfalarında geçirilen süreleri kontrol edin. Bunun ardından en çok yönlendirme yapan sayfaları düzeltin.

5. WordPress Eklentileri: WordPress CMS sistemi kullanıyorsanız eğer bazı eklentiler ile sitenizde yer alan sorunların önüne geçebilir ve hataları düzeltebilirsiniz. Kullanabileceğiniz eklentileri şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Redirection Eklentisi: Bu eklenti ile 404 veren sayfaları tespit edebilir ve yönlendirebilirsiniz.
  • Canonical SEO Content Syndication Eklentisi: Bu eklenti ile SEO için önemli bir konu olan Canonical etiketini istediğiniz sayfalara ekleyebilirsiniz.
  • Nofollow Eklentisi: Nofollow eklentisi ile site dışı bağlantılara nofollow etiketi yanı sıra target=_blank etiketini de ekleyebilirsiniz.

6. Tarama Bütçesi: Sanırım doğru tanım Tarama Bütçesi. İngilizce’de Crawl Budget olarak bilinen ve Search Console üzerinde ise Tarama İstatistikleri kısmından bahsediyorum. Bu önemlidir. Çünkü sitenizde yer alan URL’lerin ne kadarlık kısmının Google Bot tarafından gezildiğini görürsünüz. Bu sayının yüksek olmasını isteriz, yani botun çok fazla sayfa gezmesini isteriz. Eğer bu düşükse bunu artırmak için çalışırız.

Tarama İstatistikleri

İşin aslı bu konu kendi başına bir tez konusu olabilir. Ancak kısaca bahsetmemiz gerekirse Google’ın sitenizi nasıl taradığı hakkında net bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak uzmanlara göre iki önemli teori vardır. İlk teoriye göre bir sayfaya yapılan iç bağlantılar ve ikinci teoriye göre farklı sitelerden aldığı geri bağlantı sayısına göre tarama bütçesi belirlenir. Search Engine Land tarafından yapılan araştırmaya göre geri bağlantı iç bağlantılara nazaran daha etkili bir çözüm. Ancak kısa sürede çok sayıda geri bağlantı kazanamayacağınız için tarama bütçenizi birkaç şekilde artırabilirsiniz.

  • Duplicate sayfalardan kurtulun.
  • Değersiz sayfalardan kurtulun.
  • Kırık bağlantıları ve linkleri düzeltin.
  • Site haritanızı sürekli güncel tutun.

Tarama bütçesi ile alakalı bir de hesaplama bulunmaktadır. Bu hesaplamanın formülü;

Dizine Eklenen Toplam Sayfa Sayısı / Günlük Taranan Sayfa Sayısı (Ortalama) = Tarama Bütçesi 

şeklindedir. Buradan çıkan sonucu aşağıdaki maddelere göre değerlendirebilirsiniz.

  • Tarama bütçeniz eğer 10’un üzerindeyse ciddi anlamda tarama bütçenizi optimize etmek için aksiyon almanız gerektiği anlamına geliyor.
  • Tarama bütçeniz 3’ün altındaysa endişe etmenize gerek yok çok iyi durumdasınız. Bu yazıyı okumaktaki tek amacınız bilgilenmek demektir.
  • Eğer bu iki değerin ortasında bir tarama bütçesine sahipseniz “Günlük ortalama taranan sayfa sayısı” değerini sık sık kontrol etmeli ve düşmesi durumunda aksiyon almanız gereklidir.

7 – Site Hızınız En Önemli Adımdır: Şimdi bir arama yaptığınızı ve bir sonuca tıkladığınızı düşünün. Bunun sonucunda tıkladığınız bağlantının 20 saniyede açıldığını ve sizi deli ettiğini düşünün. İşte sizin sitenizin de bu şekilde olduğunu düşünsenize! Ziyaretçiler ne yapardı acaba?

Site Hızınızı Geliştirin.

Siteniz mümkün olduğunca hızlı açılmalı. Üstelik bunu yapmak zor bir işte değil. Bunun için Google Pagespeed aracıyla sitenizi test edebilir ve hızınızı geliştirebilirsiniz.

8 – Mobil Uyumlu Olun: Mobil uyumluluk son 2 yılda önemli bir adım haline geldi. Mobil cihazların artması ve arama motorlarının da mobile önem vermeye başlamasıyla SEO açısından da Mobil SEO önemli bir konumda yer almaya başladı.

Sitenizin mobil versiyonunu hazırlayarak mobilden gelen büyük bir kitleyi doğru şartlarda kendinize çekebilirsiniz. Google tarafından verilen mobil uyumluluk testi aracını kullanabilirsiniz.

Bu ve buna benzer konular Teknik SEO için önemli bir konudur. Bu maddeler dışında birçok başlık daha eklenebilir.