SEO

Ünlü SEO Uzmanlarına Göre 2018 SEO Kriterleri

2017 yılı SEO açısından oldukça etkileyici bir yıl oldu. Google tarafından yapılan resmi ve resmi olmayan algoritma güncellemeleri, bunun yanı sıra gerek Google yetkilileri gerekse de dünyaca ünlü SEO Uzmanları tarafından verilen SEO Teknikleri ile bir yılı geride bırakmış oluyoruz. Şimdi önümüzde 2018 yılı var ve 2018 yılında SEO tamamen Optimizasyon odaklı bir çalışma olacak.

SEO, 2017 yılında tam olarak adını haketti diyebilirim. Yani Arama Motoru Optimizasyonu ismini bu yıl net olarak hakederek, mutlak olarak optimizasyon odaklı çalışmalara göz koydu. Elbette ki backlink, tanıtım yazısı gibi çalışmaların pabucu tam olarak dama atılmasa da etkileri büyük ölçüde azaldı. İşte bu noktada 2018 SEO Önerileri konusunda dünyaca ünlü SEO Uzmanları önerilerde bulundu. Bizde Search engine journal sitesinin kaynağında bu önerileri sizler için çeviriyorum. Ancak buna geçmeden önce hangi konulara yönelim olacağını belirtmek istiyorum.

2018 Yılı SEO Eğilimleri

Uzmanlara göre 2018 SEO Eğilimleri aşağıdaki alanlar üzerinden yürüyecek.

  • Mobil site
  • Sesli arama
  • Schema
  • Snippetlar: Bu konuya kendi hazırladığım 2018 SEO Teknikleri yazımda değinmiştim.
  • İçerik
  • Yapay zeka
  • Hız
  • Teknik SEO
  • Link inşası

gibi konular üzerinden önemli ölçüde SEbO çalışmaları yapılacak.

SEO Uzmanları Gözünden 2018 SEO Teknikleri, Beklentileri ve Önerileri

Dünyaca ünlü SEO uzmanlarına 2018 yılına dair SEO beklentileri sorulmuş ve bu konudaki görüşleri alınmış. Ben de sizler için bu yazıyı çevirdim. Gelin birlikte bakalım uzman dostlarımız neler söylemiş.

1. Dawn Anderson / Genel Müdür

Dawn Anderson

Dawn, 2017 yılında hararet kazanan Mobile Search yani Mobil Aramalar önemini artırarak devam edeceğini aktarıyor. Ayrıca SEO’da en önemli başlığında Hız olacağının altını çiziyor. Özellikle mobil cihazlarda sağlanacak Yüksek Hız sizi bir adım daha ileriye götürecektir diye de ekliyor.

2018 yılında yaşanacak SEO gelişmelerinde AMP’nin önemi giderek artacak. Sitenizi sosyal medya ile destekleyerek arama motorları nezdinde daha fazla itibar kazanabilirsiniz. Şunu da eklemek gerek ki SEO’da karma yaklaşım önemlidir. Yani diğer kanallar ile SEO’yu bir arada yürütmenin önemli bir parça olduğunu da ekliyor.

2. Olga Andrienko / SEMrush Global Pazarlama Başkanı

Olga Andrienko Semrush

Mobil cihazlar için optimize edilmiş hızlı ve güvenli web siteleri SEO’da daha başarılı olacak. Web sitelerin UX kısmı yani arayüzü kolay kullanılabilir bir arayüze sahip olması gerektiği gibi aynı zamanda da şirketin net amacını yansıtmalı.

İçerik pazarlamanın dışında SEO, şirketinizin PR çalışmalarıyla da uyumlu olmalıdır.

 

3. Loren Baker / Search Engine Journal Kurucusu

Loren Baker Search Engine Journal Kurucusu

Schema işaretlemelerinin önemi bu yıl daha da çok artacak. Kullanıcıyı harekete geçirici mesajlar siteniz ve kullanıcı açıdan oldukça önemli. Kullanıcıların sorularını en iyi yanıtlayan sayfalar daha da önem kazanacak. Yani sadece anahtar kelimeleri barındıran bir içerik değil araştırmacı, derin bilgi veren siteler daha da önemli.

Teknik SEO hataları bu yıl daha ön plana çıkacak ve yapılacak hatalar siteleri daha çok etkileyecek. Bu nedenle yapılan işlemler daha emin adımlar ile doğru bir şekilde yapılmalıdır.

4. Aleh Barysevich / SEO Powersuite ve Awario Kurucusu

Aleh Barysevich

Aleh’e göre 2018 yılında 3 önemli SEO faktörü ön plana çıkacak.

  • Mobile First İndexing
  • Semantic Search
  • Position Zero

Tüm bunların yanı sıra da başarılı olmak için mutlaka Rekabet Analizi yapılması gerektiğini düşünüyor.

5. Andy Betts / Global Marketing Adviser & Consultant

Andy Betts, Global Marketing Adviser & Consultant

Organik aramalar son yıllarda web siteleri için çok önemli bir kaynak oldu. Bununla birlikte de birçok zorluk oluştu. Yani değişen SERP organik sonuçları ve ücretli reklam sonuçları büyük önem kazandı. Ayrıca rekabetin artması da bir başka etken oldu.

Sadece tek bir kanal üzerinden değil SEO ile birlikte PPC’yi birleştirerek yüksek performans sağlanabilir.

2018 yılında teknik SEO’cular, sesli aramaların gelişmesi ve algoritma güncellemelerinin zorluğuyla beraber kendilerini de geliştirmek zorundalar. İçerik artık tek başına sonu vermemektedir. İçeriğin kaliteli ve alakalı olması dijital pazarlamanın performansını artırabilir. Fakat tek başına bir çözüm değildir.

Yeni yılda tembellik sizi birçok bakımdan geriye atabilir. Bu nedenle sürekli gelişmeleri takip ederek kendinizi güncel tutmalı ve çalışmalısınız.

6.  Alan Bleiweiss / Adli SEO Danışmanı / Alan Bleiweiss Consulting

Alan Bleiweiss, Forensic SEO Consultant, Alan Bleiweiss Consulting

Belki sürekli aynı şeyleri söylüyor olacağız ama 2018 yılı mobil index, site hızı ve güvenlik, SEO’nun en önemli ayağı olacaktır.

 

 

 

7. Winston Burton / Başkan Yardımcısı / Acronym Media

Winston Burton, VP of SEO, Acronym Media

SERP sonuçları rekabetçi olmaya devam ederken bu sırada sitelerin mobil uyumluluk ve sesli arama için mutlaka optimize edilmesi gerekiyor. Bunlar 2018 yılında organik aramalar için en önemli etkenler olacak.

İçerik elbette önemli. Fakat içeriği daha kaliteli hale getirmek için, medya kullanılmalı ve net bilgiler vermelidir. Eğer kaliteli içerik sunmazsanız Panda Güncellemesinin altında ezilebilirsiniz.

Mobil cihazların günümüzde büyük yer edinmesiyle birlikte artık sitelerinizi mobil uyumlu hale getirmeli ve hızlandırmalısınız.

Özellikle sesli aramalar 2018 yılında büyük bir yer kaplayacak. Kullanıcılar sesli aramalar ile sorularına cevap arayacaklar. Diğer taraftan da snippetler giderek değer kazanacak.

Schema yapısını mutlaka kullanmalısınız. Tıklama ve organik ziyaretçileri en üst düzeye çıkarmak için ve arama motorlarına gerekli verileri sunmak için Schema önemli bir adım olacak.

8. Christine Churchill / CEO / KeyRelevance

Christine Churchill, President & CEO, KeyRelevance

2018 yılının en önemli SEO gelişmesi sesli aramalar olacak. Web siteleri mutlaka sesli arama ile uyumlu hale getirilmeli. İyi dijital pazarlamacılar sitelerini sesli arama için optimize etmeli ve uyumlu hale getirmeli.

 

 

9. Dave Davies / CEO / Beanstalk Internet Marketing

Dave Davies, CEO, Beanstalk Internet Marketing

2018 yılında içeriğin önemi giderek artacak. İçeriğin nasıl hazırlandığı, nasıl desteklendiği ve hangi mecralarda yayınlandığı büyük önem arz edecek. Yapay zeka geliştikçe Google’un web siteleri üzerinde yer alan bilgileri algılaması daha da gelişecek. Bu nedenle artık SPAM yapmak imkansız hale gelecek.

 

 

10. Darrell Davis / SEO Manager / The Penny Hoarder

Darrell Davis, SEO Manager, The Penny Hoarder

5000 kelime ve üzeri kılavuz makaleler hem ziyaretçi çekme hem de sıralamalarda yükselme de önemini koruyacak. Fakat bir içeriğin uzun olması her şeyi açıklamaz. Bu nedenle kaliteli içerik sunmak önemlidir.

Deneyimlerim sonucu gördüğüm kadarıyla kaliteli içerik oluşturmanın üç önemli ayağı bulunmaktadır;

  • Anahtar kelime araştırması içerik hazırlamanın en önemli adımıdır.
  • Hazırladığınız makale konuyu iyi yansıtmalı. Aynı zamanda aşırı anahtar kelime kullanımından da kaçının.
  • İçeriğinizin üst kısmında içindekiler kısmı ekleyerek kolay kullanım sağlayın. Ayrıca iç linkleme ile makalenizi destekleyin. Bu sıralamanızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

11. Stoney deGeyter / CEO / Pole Position Marketing

Stoney deGeyter, CEO, Pole Position Marketing

2018’de göreceğimiz en büyük gelişme AL’ları içerik pazarlama stratejimize nasıl dahil edeceğimizdir. Pek çok şirket AL tarafından yönlendirilen ucuz içerik üretmek istemektedir.

2018 ve 2019 yıllarında doğal ve kaliteli içerik üretenler bunun sonucunda dönüşünü alacaktır.

 

12. Pratik Dholakiya / E2M Kurucu Ortağı

Pratik Dholakiya, Co-founder, E2M

Panda Güncellemesi öncesinde sahte içerik haberleri ortalığı karıştırmıştı. Sonucunda manipüle içerik sunan siteler büyük darbe almıştı.

Google, bu yıl manipüle ve kalitesiz içerik sunan sitelere bir uyarı yapmıştı. Bunun sonucunda da bu siteler büyük darbeler aldı. Bu nedenle de misafir yazarlık uygulaması değer kazandı. Nitekim 2018 yılında misafir yazarlık önemini artıracak ve siteler için önemli bir kaynak olacak.

13. Eric Enge / CEO / Stone Temple Consulting

Eric Enge, CEO, Stone Temple Consulting

2018 yılında iki farklı trend SEO’da önemini artıracak. Bu trendler;

Kaliteli ve Medya ile Desteklenmiş İçerik ve Öne Çıkan Snippetler olacak. Bunun yanı sıra da sesli arama SEO’da büyük bir yer kaplayacak.

 

14. Damon Gochneaur / Aspiro Digital Marketing Agency Kurucusu

Damon Gochneaur, Founder, Aspiro Digital Marketing Agency

Schema, 2018 yılında önemini giderek artıracak. Özellikle Local yani Yerel Siteler için önemli bir nokta olacak. Bu nedenle siteler Schema konusunda adımlar atmalı ve optimize edilmeli. Belki katılmayanlar olacaktır. Ancak Link İnşası hala önemli bir kriter ve hala geçerliliğini koruyor. Bu nedenle yerel işletmeler sağlam link inşası üzerine kurulursa daha kaliteli trafik alabilir.

 

15. Brian Harnish / SEO Danışmanı / Site Objective

Brian Harnish, SEO Consultant, Site Objective

2018 yılı organik trafik sağlamak açısından  oldukça zorlu geçecek. Belki SEO aşamaları çok değişmeyecek ancak Analitik Raporlama ve SEO Hedefinde segmentlere ayrılmış kitle kanalları açısından büyük değişiklikler görebiliriz.

Bir SEO uzmanının web sitelerine kaliteli trafik çekmesi için optimizasyon yöntemlerini belirlemesi bu yıl daha da zorlu olacaktır.

Amerika’da ağ tarafsızlığının ortadan kaldırılmasıyla birlikte, harcama yapan kişiler kendileri için önem arz eden siteleri daha önde görebilecek ve tüketim davranışında değişiklikler meydana gelecektir

Tüm bunların yanı sıra yerel ve mobil çalışmalar AMP, mobil site hız optimizasyonu, mobil UX gibi kanallara odaklanmasıyla daha da önem kazanacak. Sesli aramalar büyümeye devam edecek.

1 thought on “Ünlü SEO Uzmanlarına Göre 2018 SEO Kriterleri

  1. Mobil yine yükselişte kalacak yeni güncellemelerde gelir artık internet mobil tabanlı oldu bilgisayar başında pek takılmıyor millet. Google için önemli kriter olmaya devam eder gibi gözüküyor mobil olayı. En çok istediğim amp olayını geliştirmeleri gerek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.