Featured, SEO

WordPress Yinelenen İçerik Sorununu Çözmek İçin 5 Yöntem

Günümüzde en çok kullanılan CMS sistemi olan ve işletmeler, blog yazarları ve hatta dünyaca ünlü birçok web sitesinin altyapısını oluşturan WordPress, gerek desteği, gerekse tasarım genişliği ile kişilerin hayatını kolaylaştırmaktadır. Dünyada birçok desteğe sahipken aynı zamanda da eklenti, tema, destek gibi konularda çokça tercih alanı bulunması da en büyük avantajlarından biri. Site sahipleri içeriklerini oluştururken birçok alana otomatik olarak müdahale edebilmekte. Ancak bazen sadece WordPress sitelerde değil tüm sitelerde Yinelenen İçerik yani Duplicate Content adını verdiğimiz sorunlar ortaya çıkabilmekte.

Diğer altyapılara nazaran WordPress sitelerde duplicate sorunu daha sık görülmektedir. Bunda en büyük neden otomatize olmuş sistemdir. Bazen farkında olmadan bile yinelenen içerik oluşmasına neden olabilirsiniz. SEO çalışmalarında da yinelenen içerik en büyük düşmanlardan biridir. Çünkü Google bu siteleri hem SPAM olarak algılar hem de kalite puanını giderek düşürür.

İşte WordPress’deki en yaygın beş içerik yineleme sorunu türü ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında bilgiler..

WordPress Yinelenen İçerik Sorununu Düzeltme

WordPress sitelerinizde yinelenen içerik konusunu 5 farklı maddede ele alacağız. Ayrıca çözüm yollarını da sunacağız. Bu sayede bu tarz sorunlardan kurtulabilirsiniz.

1. Etiketler (Tag)

Etiket Sayfaları

Bundan yaklaşık 3 sene öncesine kadar birçok sitede etiket sistemine rastlamak mümkündü. Neredeyse içeriğin kelime sayısından fazla yazılara etiket girilmekteydi. Elbette o zamanda fazla kullanım sorun teşkil etmekteydi. Ancak yaklaşık 1 yıl öncesine kadar etiketlerin 3 adetten fazla kullanımı SPAM olarak algılanmaktaydı. Son dönemde ise neredeyse etkisiz bir eleman haline geldi.

Etiketlerin en büyük sorunu girdiğiniz etiket sayısı kadar bir sayfa oluşturmasıydı. Burada da diğer sayfa ve makalelerinizden kesitler içermesiydi. Yani olan bir içeriği başka bir sayfaya daha çekmiş olmanız da bir sorun yaratmış oluyordu. Daha doğrusu var olan bir sayfanıza rakip yaratmış oluyorsunuz. Örneği bir A aramasında A ile ilişkili makaleniz çıkması gerekirken burada etiket sayfanız çıkmış oluyordu ve ana içeriğiniz geri planda kalabiliyordu.

Yinelenen içerikte etiket etkisinden kurtulmanın iki yolu vardır.

  • Etiket eklememek.
  • Etiket (tag) sayfasını Noindex ile robotların erişimine kapatmak.

Etiket Sayfaları Noindex Yapma

2. Kategoriler

Kategori sayfaları da tıpkı etiket sayfaları gibi bulunan kategori kadar sayfa oluşturup, yazı sayısı kadar sayfa 2, 3 şeklinde ekstra sayfalar oluşturmaktadır. Aynı şekilde A anahtar kelimesi ile aramada A yazısına gideceği yere kategori sayfasında yer alan yazıya gidebiliyor.

Etiket sayfalarında olduğu gibi kategori sayfalarında da noindex vererek bu sorunu çözebilirsiniz.

3. Benzersiz İçerik ile Rekabetli Konuları Ele Alabilirsiniz

Başlık doğru oldu mu emin değilim ama burada bir örnekleme yaparsak daha doğru olur.

Bir ülkenin istatistiklerini barındıran bir siteniz olsun. Enflasyon, yıllık gelir gibi bilgiler versin. Paylaştığınız bir yazı şöyle olsun;

“Türkiye’de Enflasyon Oranı Açıklandı”

Bu başlık mı ilgi çeker yoksa;

“2018 Yılı Enflasyon Oranı Açıklandı.”

bu başlık mı? Daha doğrusu hangisi daha net sonucu verir. Elbette 2018 yılı içerisindeki enflasyonu aratıyorsanız ikinci başlık size daha net sonuç verecektir. Nitekim her sene aynı başlığı açacağınız için yinelenen içerikten de korunmuş olursunuz. Yani paylaştığınız içerikte bir tarih, sayı belirtirseniz bu hem sizi tekrardan korur hem de kullanıcıların doğru sonuca ulaşmalarına ve size saygı duymalarına sebep olur.

4. Arama Sistemi

Arama Sayfası Oluşması

Bazı web sitelerinde arama yaptığınızda size arama yapısına göre farklı sayfalar oluşturabilir. Yani landing page yerine sürekli sayfa üreterek farklı sayfalar oluşturur ve bu da yineleme için bir sebeptir. Bu nedenle bu tarz sistemlerden kaçınmalısınız. Bunun en büyük örnekleri start-up projelerde görmekteyiz. Sistem tam tamamlanmadan açılırsa bu tarz hatalar ile karşılaşmak mümkün değil.

Arama sistemlerinde noindex olayı pekte geçerli değildir. Çünkü her seferinde farklı sayfa oluşturacaktır. Bu nedenle buraya landing page oluşturmak daha mantıklı olacaktır.

5. Diğer Konular

Sıfırdan yazılan sistemlere nazaran hazır CMS sistemleri otomatik ve yinelenen içerik oluşturmakta daha çok öne çıkmaktadır. Eğer kontrol sağlamazsanız ve sitenizi kendi haline bırakırsanız bu durumla daha çok karşılaşırsınız.

Diğer taraftan da indekslenebilir olan baskı içerikleri (yazdırılabilir) PDF sürümleri de yeni sayfalar oluşturabilir.

Meta Description, duplicate sorununda en çok karşımıza çıkan durumlardan biridir. Bu durumun önüne geçebilmek için tüm Meta açıklamanızı baştan yazmalısınız.

Bunlar gibi nedenler ile yinelenebilir içerik oluşabilir. İşte bu nedenler ile bu kontrolleri sağlayarak bu durumun önüne geçebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.